קנס לקשת, רשת וערוץ 10 על פרסום מוסווה לפני החדשות

באיחור של 3 שנים, הרשות השנייה החליטה להטיל קנס של 1.475 מיליון שקל על זכייניות ערוץ 2 וערוץ 10 בשל שיבוץ פרסומות בפינה "דקה לשמונה"

הרשות השנייה החליטה להטיל קנס של 1.475 מיליון שקל על זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת ועל זכיינית ערוץ 10 בשל פרסומות בפינה "דקה לשמונה".

כפי שפורסם ב"גלובס", מאז תחילת השנה, קשת, רשת וערוץ 10 ניתקו ממקבץ הפרסומות המוגדר דקת פרסום בודדת והצמידו אותה למהדורת החדשות המרכזית בשעה שמונה. על דקה זו נגבה סכום הגבוה בכ-25% מדקת פרסום, בשל המשבצת האטרקטיבית, ומשובצות בו בדרך-כלל חברות ממשלתיות או עמותות כדוגמת אור ירוק, הסתדרות המורים, המוסד לביטוח לאומי, קק"ל והמשרד לפיתוח הנגב והגליל.

הזכייניות עשו זאת שלא במסגרת הזמן המדווח למקבץ פרסומות וללא סימון תשדירים אלה כתשדירי פרסומת לידיעת הציבור.

הזכייניות משדרות את הפינות הללו במשך למעלה מ-3 שנים, ואולם רק לאחר שחברת מועצת הרשות השנייה, ד"ר מירב אלוש-לברון, פנתה למנכ"ל הרשות שי באב"ד - הוחלט לקבוע הפרה.

ההפרה, עם זאת, נקבעת מאז ראשית השנה הנוכחית בלבד וכוללת מאות דקות פרסום אסורות, אשר סכום העיצום שהוטל על הזכייניות עומד, כאמור, על כ-1.5 מיליון שקל. רשת קיבלה את הקנס הגבוה ביותר על סך 617.5 אלף שקל, ערוץ 10 קיבלה קנס של 650 אלף שקל, וקשת קיבלה קנס של 207.5 אלף שקל.

לדברי מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, "מצאנו לנכון לטפל בנושא באופן נחרץ ולהתייחס לתופעה בחומרה. אנו רואים בהפרות אלה הטעיה של ציבור הצופים, שבמסווה של מידע בנושאים ציבוריים מקבל פרסומת לכל דבר ועניין, כל זאת בשעות צפיית שיא - בסמוך למהדורת החדשות המרכזית".