הקנס על הפינה "דקה לשמונה" עשוי להגיע למיליוני שקלים

הסיבה לקנס: מאז ינואר 2013, ניתקו קשת, רשת וערוץ 10 ממקבץ הפרסומות המוגדר דקת פרסום בודדת והצמידו אותה למהדורת חדשות של השעה 20:00

הרשות השנייה קבעה הפרה לזכייניות ערוץ 2 רשת וקשת ולערוץ 10 - זאת על רקע שידור פינת הפרסום "דקה לשמונה".

ל"גלובס" נודע כי הרשות השנייה קבעה כי במשך 8 החודשים הראשונים של השנה, מאז ינואר 2013, ניתקו 3 הזכייניות ממקבץ הפרסומות המוגדר דקת פרסום בודדת, והצמידו אותה למהדורת חדשות השעה 20:00.

על דקה זו נגבה סכום הגבוה בכ-25% מדקת פרסום, בשל המשבצת האטרקטיבית, ומשובצות בו בדרך-כלל חברות ממשלתיות או עמותות כדוגמת אור ירוק, הסתדרות המורים, המוסד לביטוח לאומי, קק"ל והמשרד לפיתוח הנגב והגליל.

הזכייניות משדרות את הפינות הללו במשך למעלה מ-3 שנים, ואולם רק לאחר שחברת המועצה ד"ר מירב אלוש-לברון, פנתה למנכ"ל הרשות שי באב"ד - הוחלט לקבוע הפרה, ועל כך דווח כאן לראשונה.

ההפרה, עם זאת, נקבעת מאז ראשית השנה הנוכחית בלבד וכוללת מאות דקות פרסום אסורות, אשר סכום העיצום שעשוי להיות מוטל על 3 הזכייניות יחד יכול להגיע למאות אלפי ואף למיליוני שקלים.

אלוש-לברון אמרה היום (ג') כי ראוי שנדע איך התרחשה התופעה המוזרה הזו במשך זמן כה רב, מבלי שגורמי האכיפה בהנהלת הרשות ידעו עליה".

מהרשות השנייה נמסר כי "ההפרה נוגדת את חוק הרשות השנייה וכללי הרשות, לפיהם בעל זיכיון לא יכלול במשדריו דבר שהוא בגדר פרסומת, גלויה או מוסווית, ושאינו תשדיר פרסומת ואשר קיבל עבור שידורו תמורה כספית. הרשות הבהירה לזכיינים כי יש לכלול תשדירים אלה כפרסומת במסגרת מקבץ הפרסומות ולכלול אותם כחלק מזמן הפרסומות".

מערוץ 10 ומקשת לא נמסרה תגובה.

מרשת נמסר כי "אם זו הקביעה, אנו נערער עליה. לא היה ולא נברא. אולם, יחד עם זאת, את עניינינו עם הרשות נברר אנחנו מולה".