בזכות רכישת Adap.tv: חברת AOL מובילה בפרסום בווידיאו בארה"ב

עפ"י דירוג קומסקור לספטמבר, AOL הגיעה למקום הראשון בכמות החשיפות לפרסומות וידיאו עם 3.7 מיליארד פרסומות, עקב הדומיננטיות של Adap.tv בתחום

כחודשיים וחצי אחרי שרכשה ב-405 מיליון דולר את הסטארט-אפ הישראלי Adap.tv, נראה כי העסקה בהחלט משתלמת לחברת AOL האמריקאית. חברת המחקר קומסקור פרסמה את דירוג שחקניות הווידיאו הדיגיטלי המובילות בארה"ב, ו-AOL זינקה למקום הראשון בפרסום בווידיאו.

על-פי הדירוג לחודש ספטמבר, חברת AOL הגיעה למקום הראשון בכמות החשיפות לפרסומות וידיאו עם 3.7 מיליארד פרסומות, בעקבות הדומיננטיות של Adap.tv בתחום. הרכישה עזרה לה לעקוף את גוגל (ויו-טיוב) במקום השני עם 3.2 מיליארד פרסומות ואת חברת BrightRoll עם 2.8 מיליון מודעות.

בסך-הכול נרשמו 22.9 מיליארד פרסומות וידיאו במהלך ספטמבר בארה"ב, לפי נתוני קומסקור.

עוד עולה מהנתונים כי הזמן הכולל לצפייה בפרסומות וידיאו עמד בחודש שעבר על 8.5 מיליארד דקות, כשגם כאן AOL תופסת את המקום הראשון עם 1.7 מיליארד דקות. בסך-הכול פרסומות הווידיאו באינטרנט הגיעו ל-55.4% מהאוכלוסייה בארה"ב.

מבחינת כמות צופים, בסך-הכול נרשמו 188.7 מיליון צופים ייחודיים עם כ-46 מיליון סרטונים וממוצע של 1,250 דקות לצופה בחודש ספטמבר.

גוגל תפסה את המקום הראשון עם 165.4 מיליון צופים ייחודיים ו-1.6 מיליארד סרטונים, לצד 462 דקות צפייה לצופה. פייסבוק הגיעה למקום השני עם 67 מיליון צופים ייחודיים, 975 מיליון סרטונים ו-25.4 דקות לצופה.

חברת AOL צמודה מאוד לפייסבוק ואף עוקפת אותה בחלק מהפרמטרים. אמנם היא רושמת פעם של 6 מיליון צופים, אך מובילה על פייסבוק במיליון סרטונים ופי 2.4 יותר דקות צפייה לצופה (60 דקות).

חברת AOL התחזקה בשנים האחרונות בתחום הווידיאו, בעיקר הודות למוח הישראלי. מלבד רכישת Adap.TV, החברה רכשה את הסטארט-אפ הישראלי 5min לפני 3 שנים ב-65 מיליון דולר, כשבכירי החברה שולבו בתפקידים בכירים בתחום הווידיאו. בעקבות הרכישה גם נפתח מרכז מו"פ מקומי שמקדם ומוביל את תחום הווידיאו מתוך ישראל.