"להגביר חשיפה לאפיק המנייתי ולצמצם באג"ח הקונצרניות"

לדברי חמוטל בנית ממיטב דש, התשואות הנמוכות באפיקים הסולידיים והירידה בסיכון הגיאופוליטי יתמכו במגמת העליות בת"א

הסנטימנט החיובי שמאפיין את השוק המקומי בתקופה האחרונה נמשך, וכיום מדד המעו"ף נסחר בסביבות רמת ה-1,300 נקודות וקרוב כבר פחות מ-3% מרמת השיא שלו.

בבית ההשקעות מיטב דש סבורים כי "עליות השערים במדדי הבורסה בת"א, על רקע התשואות הנמוכות באפיקי השקעה סולידיים כמו אג"ח ממשלתיות, עשויות לתמוך בהמשך גל העליות בשוק המניות".

חמוטל בנית, מנהלת השקעות בניהול תיקים פרטיים, מסבירה כי "שוק המניות המקומי הציג ביצועי חסר ביחס לשוקי חו"ל בשלוש השנים האחרונות. ירידה בפרמיית הסיכון הגיאופוליטית שהייתה לאחרונה עשויה להמשיך להגביר השקעות זרים בשוק המקומי".

לדבריה, סיבה נוספת שעשויה לתמוך בהמשך המגמה היא החשיפה הנמוכה של המשקיעים הפרטיים והמוסדיים לשוק המניות המקומי. "בשנתיים האחרונות העדיפו המוסדיים להזרים כסף לשני אפיקים: השקעות בחו"ל ואג"ח ממשלתיות", היא אומרת, "לפיכך, אני ממליצה על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי בדגש על השוק המקומי, ובחו"ל בדגש על השווקים בארה"ב ובאירופה".

בסך הכול מקצה בנית 25% מהתיק למניות - 15% בארץ ו-10% בחו"ל. בין המניות המומלצות שלה היא מזכירה את בנק הפועלים, שלדבריה "צפויה להשיג תשואה על ההון של 9% ונסחרת 0.88 על ההון. הבנק מחלק דיבידנד, ואסטרטגיית הבנק כעת היא לחזק פעילות במגזר האשראי על ידי קיטון באשראי העסקי וגידול באשראי מסחרי".

מניה נוספת שהיא מזכירה היא של חברת האינטרנט בבילון, ש"מתומחרת במחיר נוח עוד לפני המיזוג שצפוי לה (עם חברת איירון סורס. א.ל). הענף ממשיך לצמוח, ומדובר בקיצור שרשרת האספקה בתעשייה צומחת".

במבט על שוקי חו"ל, בנית מתייחסת למצב הכלכלה האמריקאי, אחרי פתרון משבר תקרת החוב. לדבריה, "כעת, לאחר הגעה להסכם זמני, מועד התחלת צמצום רכישות האג"ח נראה רחוק יותר. אני מעריכה שההתאוששות הכלכלית שם תמשיך להיות איטית ויציבה. בארה"ב אין כיום אינפלציה, שכן שוק העבודה עדיין מתאושש לאט ולא קיימים בו עדיין לחצים לעליית שכר".

הדאקס הגרמני מוביל

לגבי המצב באירופה אומרת בנית כי "יש התקדמות איטית ברפורמות מבניות, אך נראה ששיא המשבר מאחורינו. מבחינת התמחור, רמות המכפילים נראות אטרקטיביות ביחס למדדי ארה"ב, ולכן מומלץ להגדיל את החשיפה. המדד המוביל אצלנו הוא הדאקס הגרמני". למרות זאת, לשוק האמריקאי היא מקצה 6% מהתיק, השוק האירופי מקבל 3% ויתר שוקי העולם 1%.

לרכיב הקונצרני בתיק מקצה בנית 40%, בחלוקה של 30% לסדרות בדירוג A ומעלה, ו-10% לסדרות בדירוג A מינוס ומטה. "המרווחים בכל הדירוגים הגיעו לרמה נמוכה ביותר", היא אומרת, "לכן משקיעים עוברים לדירוגים נמוכים יותר מקבוצת BBB. אם נבחן את המצב העסקי של החברות היום לעומת 2006-2007, ניתן לראות שיחס החוב של המגזר לתוצר העסקי ירד".

לדבריה, "המגזר העסקי עבר תהליך של הורדת מינוף משמעותית. על פניו, רמת הסיכון ירדה ולכן מצדיקה רמה נמוכה יותר של מרווחים, אך במבט אל המאזנים של החברות רואים שירידת המינוף לא שיפרה את האיתנות הפיננסית. ישנה ירידה ברווחיות החברות ושחיקה בנכסים".

בהתאם לכך, ההמלצה של בנית היא "לצמצם חשיפה לאג"ח קונצרניות ולחכות להזדמנויות". מבחינת אופן ההשקעה בתיק, בנית ממליצה "להיחשף לאג"ח בדירוג A ומעלה של חברות יציבות, ואל אג"ח בדירוגים נמוכים ברמת סיכון בינוני גבוהה על ידי קרן מתמחה. המח"מ המומלץ הוא 4 שנים".

לגבי הרכיב הממשלתי אומרת בנית כי "האג"ח הממשלתיות הארוכות בישראל מושפעות בעיקר מהמתרחש בארה"ב. לכן הסיכון לעליית ריבית בשנה הקרובה פחתה, בין השאר בשל הריבית הנמוכה בארה"ב ושער חוץ נמוך, שלא יאפשר להעלות את הריבית בארץ כדי לא לגרום להתחזקות השקל. כמו כן, סיכון הגירעון פחת עם אישור התקציב והאינפלציה נמוכה. ההמלצה שלי היא להחזיק 25% מהתיק במח"מ סינטטי של 4 שנים".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של חמוטל בנית
 ההמלצות של חמוטל בנית

עושה שוק חמוטל בנית
 עושה שוק חמוטל בנית