דנקנר וגרנובסקי מתקדמים בגיוס הכספים להשקעה באי.די.בי

אמבלייז הצליחה לגייס כ-10% נוספים של מניות ויפויי כוח מכלל מניות החברה, כך שעומדים לרשותה למעלה מ-64% מקולות המצביעים לצורך הצבעה באסיפה הכללית שתתקיים החודש

אלכסנדר גרנובסקי ונוחי דנקנר עשויים בקרוב לעבור משוכה נוספת במסגרת גיוס הכספים שלהם להשקעה באי.די.בי .

היום (ג') דיווחה חברת אמבלייז הנסחרת בלונדון, כי הצליחה לגייס כ-10% נוספים של מניות ויפויי כוח מכלל מניות החברה, כך שבסך הכל עומדים לרשותה למעלה מ-64% מקולות המצביעים לצורך הצבעה באסיפה הכללית של החברה המתוכננת ל-30 באוקטובר.

במסגרת אסיפה זו יצביעו בעלי המניות על העברת החברה מרשימת ה"פרימיום" לרשימה הרגילה ("סטנדרט") של החברות הנסחרות בלונדון, מהלך הדורש רוב של 75% מקרב בעלי המניות. אלא שלרוב בהצבעות אלה לא מגיעים כלל הנוכחים ומכאן הסבירות הגבוה כי גרנובסקי יצליח להעביר את אמבלייז לרשימת הסטנדרט, דבר זה יעביר למעשה את סמכות ההחלטה להשקעה באי.די.בי מבעלי המניות לדירקטוריון החברה.

ועם זאת נזכיר כי למרות ההתקדמות החיובית הנ"ל, עדיין קיימת אי ודאות לגבי יכולתם של דנקנר וגרנובסקי להגיש הצעה סדורה להסדר חוב באי.די.בי עד ה-3 בנובמבר, המועד האחרון אותו קבע שופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין.

נזכיר כי גרנובסקי השתלט לאחרונה על חברת אמבלייז באמצעות בי.ג'י.איי שבשליטתו במטרה לרתום את קופת המזומנים שלה (כחצי מיליארד שקל) להשקעה של 826 מיליון שקל באי.די.בי. נכון להיום מחזיקה בי.ג'י.איי כ-23% ממניות אמבלייז.