לחיאני: "בג"ץ צריך להתרחק מפוליטיקה; אצא נקי במשפט"

ראש עיריית בת-ים, שהודח השבוע ע"י בג"ץ ונבחר שוב לראשות העיר, מבטיח לרוץ לכנסת בעתיד: "אסיים עם המשפט ואמשיך קדימה" ■ מסרב להתפטר: "שתו את דמו של ראש מועצת גן יבנה במשך 9 שנים, והוא יצא נקי; שאני אברח?"

שלומי לחיאני, ראש עיריית בת-ים שהודח השבוע על-ידי בג"ץ ונבחר אתמול (ג') שוב לראשות העיר, אומר היום (ד') כי הוא יזוכה במשפט נגדו בגין לקיחת שוחד לכאורה, ורומז כי לאחר מכן יפעל לממש את שאיפותיו הפוליטיות ברמה הארצית. לחיאני נבחר ברוב של 57% מהקולות בבחירות בבת-ים, שם עמד שיעור ההצבעה על כ-33%.

"אסיים עם המשפט שלי, אצא נקי ואמשיך קדימה", אמר לחיאני בראיון לגלי צה"ל, לאחר שנשאל אם הוא עדיין מחזיק בשאיפות פוליטיות (בעבר הביע לחיאני רצון להתמודד בכנסת ואף לרוץ לראשות הממשלה).

כאשר נשאר היכן הוא משתייך במפה הפוליטית, ענה: "אני איש מרכז-שמאל, וזה המקום שלי. אני אהיה במקום שמאחד את ירושלים הערבית עם הערבים והיהודית עם היהודים. במקום שחותם על הסכם שלום. במקום שמשנה הסדר עדיפויות ולוקח פרספקטיבה חברתית".

לחיאני נשאל על כתב האישום הפלילי נגדו ותקף את בג"ץ שהחליט להדיחו מהתפקיד: "פסיקת בג"ץ פגעה במערך הדמוקרטיה. בג"ץ צריך להתרחק מפוליטיקה".

לחיאני הוסיף: "אני חי במדינה דמוקרטית, ושם עומדת לאדם חזקת החפות, והכלל הבסיסי הוא שלא מענישים אף אדם בלי שעמד למשפט שקוף והוגן. בחברה שבה אני חי יש זכות לציבור לבחור, ויש זכות להיבחר לאדם. אלה הערכים שגדלתי עליהם.

"מדינת ישראל היא מדינת חוק. החוק של ראשי הרשויות אומר דבר מאוד פשוט: ראש רשות יוכל לכהן כל עוד לא הורשע בבית משפט בעבירה שיש עימה קלון. זו עברית פשוטה, ברורה. החוק הזה תופס לגבי כל מדינת ישראל".

כאשר נשאל כיצד יפנה זמן לנהל את המשפט, אמר לחיאני: "בדרך-כלל אני עובד 18 שעות ביממה, אז עכשיו אני אעבוד 15 שעות".

לחיאני שלל את האפשרות להתפטר מתפקידו כדי להתפנות לחלוטין להילחם על חפותו והסביר כי "הדיונים המשפטיים במדינת ישראל לוקחים שנים. יש ראש מועצה בגן יבנה, דרור אהרון, שזוכה לפני שבועיים לאחר ש-9 שנים שתו את דמו, ובזמן הזה הוא כיהן כראש מועצה וקידם אותה לתפארת. התושבים שלי רוצים אותי - אתה רוצה שאני אברח?".