שעון החורף חוזר - ואיתו הבלגן: מה עם השעון המעורר?

שעון החורף ייכנס לתוקפו בלילה שבין שבת לראשון ■ משתמשים ששינו את השעון בסלולר שלהם לזמן אתונה יצטרכו לשנות חזרה לזמן ירושלים - אך יש שעתיים של חוסר סנכרון בין השעונים ■ רוצים לקום לעבודה? תתכוננו מראש

שעון החורף ייכנס לתוקפו בלילה שבין שבת לראשון, וכל מי שכיוון את השעון במכשיר הסלולרי שלו באופן ידני, ייאלץ לעשות זאת פעם נוספת, ולהתאים אותו לשעון ישראל. לאלה שמשתמשים בטלפון הסלולרי כשעון מעורר צפויה בעיה נוספת בעדכון השעות, ולכן חברות הסלולר ממליצות שלא להשתמש בשעון המעורר בלילה שבין שישי לשבת, ותיכף נסביר למה.

כזכור, תאריך היעד לכניסת שעון החורף בישראל שונה והותאם לשעון החורף באירופה, שהוא 27 באוקטובר. השינוי לא נקלט באופן אוטומטי בכל הטלפונים הסלולריים של המשתמשים בארץ, ולכן שיבש את לוחות הזמנים אצל המשתמשים וגרם לבעיות רבות לא רק בשעון הפנימי ובשעון המעורר, אלא גם דרך יומן הפגישות שמסונכרן עם תיבות הדואר במקומות העבודה.

הפתרון שהתבקש הוא עדכון ידני לזמן אתונה ועדכון מחדש לזמן ירושלים עם כניסת שעון החורף ב-27 לחודש.

ואולם, כעת צצה בעיה נוספת עבור מי שעדכן את השעה בטלפון שלו באופן ידני, והיא שבאתונה נכנס שעון החורף לתוקפו בשעה 4:00 לפנות בוקר, ובישראל הוא ייכנס לתוקפו בשעה 2:00 בלילה (השעון יחזור שעה אחורה).

כדי להימנע מסיבוכים, מומלץ לפיכך שלא להשתמש בשעון המעורר בלילה שבין שישי לשבת הקרובים, ובמיוחד בשעות 2:00-4:00 לפנות בוקר. בבוקר של יום ראשון מומלץ לעדכן שעון אוטומטי לפי זמן ירושלים.

נדגיש כי משתמשי אייפון, שהורידו את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה של אפל, ה-iOS7, לא יצטרכו לעדכן ידנית, כיוון שעדכון התוכנה כבר בוצע בגרסה החדשה.

כעת ניתן להמתין ולראות האם הבעיה תצוץ מחדש בשעון הקיץ הבא והאם חברות הסלולר, בשיתוף היצרנים, יצליחו לעדכן אוטומטית ומרחוק את מערכות ההפעלה כך שהבעיה תיפתר.