תביעה: עמי סגל מעל בכספי לקוח ב-29 מיליון שקל

בבית המשפט המחוזי בת"א נידונה תביעתו של לקוח נגד עמי סגל, בעלי קבוצת פורום ואלפא פלטינום, הטוען למעילה בכספו בסכום של כ-29 מיליון שקל ■ הלקוח ביקש להפוך את הכסף שבחשבונותיו לנזיל - ואז התברר כי הם ריקים

תביעה נגד עמי סגל, בעלי קבוצת פורום הכוללת את בית ההשקעות אלפא פלטינום, הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בגין מעילה לכאורה בכספי לקוח.

על-פי התביעה, סגל מעל בכספים של הלקוח שמואל מנדזיצקי - 10.7 מיליון שקל מחשבונו הפרטי ו-18.3 מיליון שקל מחשבון חברה בבעלותו.

בתביעה מפורט כי מנדזיצקי מכר ב-2008 את חלקו בחברת מחסני חשמל, ולאחר מכן השקיע, בהתאם להפצרותיו של עמי סגל, בקרנות נאמנות זרות הנסחרות בחו"ל ומנוהלות בחלקן על-ידי סגל. עוד מפורט כי מנדזיצקי השקיע את כספו לניהול על-ידי סגל, כמו גם על-ידי אלפא פלטינום ניהול השקעות המנוהלת על-ידי ערן נוטע, אשר רכשו חלק מהקרנות הללו.

בחודש מאי, לדברי מנדזיצקי, הוא ביקש להפוך את הכסף שבחשבונותיו לנזיל - ואז התברר כי הם ריקים.

"הערך של הקרנות נקבע על-ידי משיב 1 (סגל, נ.נ) ... שניהל בעצמו חלק מהקרנות הזרות והשתמש בכספי המבקשים בתרמית ובתוך מעשי גניבה כדי לפרוע את חובותיו האישיים, בסכום של מיליוני שקלים לבנק", כך נמסר בכתב התביעה. בנוסף, נמסר כי סגל העביר כספים אלה לחשבונות הפרטיים שלו ושל אלפא פלטינום.

בית המשפט מינה את רו"ח חיים סקאל לתופס הנכסים, על מנת למצוא מידע הקשור לנושא בקרב הנתבעים. "לאחר בחינת הראיות, מדובר בתשתית ראייתית מוצקה", נקבע בבית המשפט.

מאלפא פלטינום נמסר כי "אלפא פלטינום ניהול השקעות אינה צד בסכסוך העסקי בין המבקש לבין קרנות הנאמנות הזרות בבעלות קבוצת פורום. יתרה מזאת, בנו של המבקש, רונן מנדזיצקי, עבד בחברה כמנהל תיקים מעל לשנתיים עד תחילת 2013 והכיר היטב את אמות-המידה המקצועיות של המנהלים והעובדים.

"מסרנו את המידע כפי שהתבקשנו. לא הוגשה כנגדנו כל תביעה כספית, ולא נפתחה בדיקה ברשות לניירות ערך כנגד החברה. אלפא פלטינום ניהול השקעות מנהלת את כספי לקוחותיה בשקיפות ונאמנות, כשטובתם תמיד לנגד עיניה ותחת פיקוח הדוק של הרשות לניירות ערך".

מקבוצת פורום נמסר כי "מר שמואל מנדזיצקי השקיע, לבקשתו, עשרות מליוני שקלים בקרנות גידור הנסחרות בחו"ל, על-פי כל הכללים והרגולציה ועל-פי המלצת הבנקים עמם התייעץ. חלק מההשקעה אינה ניתנת למימוש מיידי בשל אופי ההשקעות והתשקיף. מר סגל עשה, עושה ויעשה ככל שניתן על מנת לעמוד בכל התחייבויות הקרנות והתחייבויותיו העסקיות, לטובת המשקיעים. לצערנו, בכתב תביעה ניתן להפליג בהאשמות חסרות בסיס ומנופחות על מנת ליצור לחץ, ואין לנו ספק כי כאשר הדבר יגיע לבית המשפט, הדברים יתבררו כלא נכונים".