סומוטו: ההכנסות מהפצת מוצרי בבילון ביאהו - פחות מ-8%

סומוטו חתמה השנה על הסכם מסחרי עם בבילון במסגרתו התחייבה להציע למשתמשיה את מוצרי בבילון ב-50% מההתקנות לפחות ■ ההודעה של סומוטו מגיעה יממה לאחר שבבילון הזהירה מפני פגיעה בהכנסות בגלל יאהו

חברת האינטרנט סומוטו לימיטד פרסמה הבוקר (ה') הבהרה הנוגעת לשיתוף הפעולה שלה עם בבילון. החברה ציינה בהודעה לבורסה כי היקף הכנסותיה מהתקנת סרגלי הכלים המונע על-ידי ענקית האינטרנט יאהו הינו פחות מ-8%.

כמו כן, סומוטו הבהירה כי לחברה מפרסמים נוספים אשר ירכשו את כמות ההתקנות המוצעות לבבילון במידה ובבילון לא תעשה בהם שימוש, והכל בהתאם לתנאי ההתקשרות ביניהין.

ההודעה של סומוטו מגיעה יממה לאחר שבבילון הזהירה מפני פגיעה בהכנסות בשל ליקויים שנמצאו מול בשיווק מוצריה ביאהו. על-פי הדיווח, בכירים מיאהו ומבבילון נפגשו ויפעלו בימים הקרובים לנטר ולאתר ליקויים נוספים וידווחו ליאהו על סיכום הממצאים. לאחר ביצוע פעולות הניטור והאיתור כאמור, תבצע יאהו הערכת מצב נוספת ותמסור את מסקנותיה.

סומוטו עוסקת במתן שירותי הפצה של תוכנות ממומנות באמצעות מערכת התקנה חכמה. בשלהי חודש יולי השנה החברה חתמה על הסכם מסחרי עם בבילון לתקופה של 3 שנים, במסגרתו התחייבה סומוטו להציע למשתמשיה את מוצרי בבילון ב-50% מההתקנות לפחות, על-פי מנגנון תמחיר שנקבע בהסכם. במקביל, בבילון השקיעה 4.6 מיליון שקל בסומוטו בתמורה ל-4.6% ממניותיה.