בתי הקולנוע הציעו סרטים ב-10 שקלים - הכרטיסים כבר אזלו

"אפקט קופיקס" בבתי הקולנוע היום ■ בעקבות פרסום "גלובס": ח"כ תמר זנדברג הגישה הצעת חוק לאסור על גביית עמלת מכירה דרך האינטרנט בעסקה מקוונת ■ וגם: חושבים שהקולנוע בישראל יקר? בואו לראות כמה עולה כרטיס בחו"ל

היום (ה') נערך יום הקולנוע, כאשר כרטיס כניסה לסרט נמכר בסכום נמוך במיוחד - 10 שקלים לעומת כ-38 שקל בימים רגילים. לקוחות רבים הסתערו כבר מתחילת השבוע על אתרי האינטרנט של בתי הקולנוע במטרה להזמין כרטיסים מבעוד מעוד.

מי שלא עשה זאת, יגלה כי כמעט בלתי אפשרי למצוא כרטיסים להקרנות בשעות הערב בקומפלקסים הגדולים, כאשר המקומות הפנויים הם לסרטים בשעות הצהריים ואחר-הצהריים. מחוץ לתל-אביב, רמת-גן, ראשון-לציון וגלילות, מצב הכרטיסים יותר טוב.

כל רשתות הקולנוע בישראל משתתפות ביוזמה, שמטרתה לשתף את הציבור הרחב בחגיגה של בתי הקולנוע בישראל. בכוונת הענף ליצור מסורת של יום קולנוע אחת לשנה.

במבצע משתתפים כ-40 בתי קולנוע החברים בהתאחדות ענף הקולנוע מרחבי הארץ, בניהם רשתות הסינמה סיטי, יס פלנט, רב-חן, לב וגלובוס מקס.

הישראלים רוצים מחיר סביר

ההצלחה של יום הקולנוע מראה כי הישראלים משתוקקים למחיר סביר לרכישת כרטיס לסרט. העלות היום לא זולה במיוחד, למרות שניתן למצוא מבצעים רבים לכרטיסי אחד פלוס אחד, אפילו בסופי שבוע, מה שמוריד את המחיר בצורה משמעותית לזוג שרוצה לצאת לבלות.

בעולם המצב לא יותר טוב: בארה"ב כרטיס עולה בממוצע 30 שקל, למרות שבבתי קולנוע מסוימים ובחלק מהשעות המחיר קופץ ועובר גם את זה של ישראל. בלונדון המחיר עומד על כ-60 שקל.

מחיר כרטיסי קולנוע בעולם / מקור: United Explanations
 מחיר כרטיסי קולנוע בעולם / מקור: United Explanations

מלבד מחיר הכרטיס לסרט, חלק גדול מהמבקרים בבתי הקולנוע רוכש פופקורן, שתייה ומוצרים נלווים, שם המחיר כבר עומד על עשרות שקלים. בארה"ב נהוג בחלק מבתי הקולנוע להציע מילוי חוזר (refill), מה שהופך את מוצרי המזון בסרט לזולים יותר.

בקרוב איסור על עמלת אינטרנט?

שלשום (ג') פרסם "גלובס" כי יס פלנט, סינמה סיטי וגלובוס מקס לא ויתרו על עמלת הזמנת הכרטיס מאתרי האינטרנט שלהם. עמלה כזו עומדת על 3.90-4.50 שקלים לכרטיס. מדובר בכ-40% עמלה למחיר הכרטיס שמצטברת מהר מאוד לסכום לא קטן כאשר משפחה מעוניינת לנצל את אותו יום ולהזמין 5 כרטיסים.

בעקבות הפרסום הודיעה אתמול (ד') ח"כ תמר זנדברג (מרצ) כי הגישה הצעת חוק לאסור על גביית עמלת מכירה דרך האינטרנט בכל עסקה מקוונת.

"במאה ה-21 אנחנו מנהלים ומנהלות את רוב חיינו דרך האינטרנט - הרבה יותר פשוט, זול ומהיר", אומרת ח"כ זנדברג. "מחירי הכרטיסים במופעי אמנות ותרבות יקרים בהרבה מהמקרים מבשאר העולם, ונוספת לכך עמלת ההזמנה. מישהו פה לא שם לב שהציבור לא מטומטם, ושהאינטרנט כבר מזמן לא פלא מסובך ויקר לתפעול, להפך. עמלת הגבייה באינטרנט היא עמלה שקיימת רק בגלל ש'אפשר' לגבות אותה מהלקוחות. בפועל הרכישה באינטרנט חוסכת עלויות הפעלה ותורים ומבטיחה לבית העסק תשלום מוקדם.

"הצעת החוק שלי מבקשת לבטל לחלוטין את עמלת הגבייה על רכישה באינטרנט, ולבטל את המצב האבסורדי שקיים היום".

התאחדות ענף הקולנוע מסרה בתגובה: "יום הקולנוע 'movie time' נקבע מתוך רצון לחגוג עם הקהל הישראלי אוהב הקולנוע ולהזמין אותו לצפות בסרטים המוקרנים וליהנות מחוויית קולנוע במיטבה. ביום זה, מספר הכרטיסים הצפוי להימכר גבוה פי שלושה ממספר הכרטיסים הנמכר בממוצע.

"מובן מאליו שהיצע מקומות הישיבה בבתי הקולנוע הוא מוגבל, ולפיכך ייתכן כי חלק מההקרנות יהיו מלאות עד לאפס מקום. לכן נערכו בבתי הקולנוע ברחבי הארץ להיענות גבוהה מצד הקהל - הוספו הקרנות רבות ככל הניתן, וכן תוגברו העובדים והסדרנים, זאת על מנת לתת מענה מיטבי ביום זה. ניתן עדיין לרכוש כרטיסים בהקרנות שונות ולסרטים שונים".