סיטי: בתרחיש השורי ביותר מניית טבע עשויה לזנק עד 60%

ליאב אברהם, אנליסטית הפארמה של סיטי, מעריכה כי המשקיעים יעברו להתמקד במוצרי החברה האחרים מאשר בקופקסון ■ להערכתה, הפעילות העסקית של טבע בתקופת ה"אקס-קופקסון" תצמח בשיעור של 19%

בנק ההשקעות סיטיגרופ החל לסקר את מניית טבע והעניק לה המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 47 דולר. ליאב אברהם, אנליסטית הפארמה של סיטי, כתבה בסקירה שפרסמה כי אם החברה תצלח את מכשול פקיעת הפטנטים של הקופקסון, מניית החברה עשויה לזנק לרמה של עד 60 דולר.

"אנו רואים פוטנציאל לערך ב-12 החודשים הקרובים כאשר המשקיעים יעברו את מכשול הקופקסון ויתמקדו בפרופיל הצמיחה של מוצרי החברה האחרים", ציינה אברהם בסקירה והוסיפה כי לטבע קיים פוטנציאל צמיחה בשל הפעולות שנוקטת ההנהלה.

בתרחיש הדובי ביותר, לפיו החברה לא תעבור בהצלחה את "מכשול" הקופקסון, תרופת הדגל של טבע שהפטנטים שלה עומדים לפקוע בחודשים הקרובים, אברהם מציינת כי תחתית השווי תעמוד במקרה שכזה ברמה של 35 דולר למניה. בתרחיש השורי, לעומת זאת, מחיר המניה עשוי לזנק לרמה של 60 דולר.

בסיטי מציינים כי המשקיעים צריכים להתמקד בשני חלקים מרכזיים בכל הנוגע לצמיחה של ענקית התרופות: הקופקסון והתקופה שאחרי עידן הקופקסון. אברהם מעריך כי הרווח למניה שמייצרת הקופקסון לטבע יירד מרמה של 2.96 דולר ב-2013, לרמה של 58 סנט ב-2018. עם זאת, בתקופת ה"אקס קופקסון", בסיטי מעריכים כי הפעילות העסקית האחרת של החברה תצמח בשיעור של 19% עד 2018.

לכן, אברהם מעניקה לטבע המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 47 דולר ב-12 החודשים הקרובים, בהתבסס על מכפיל רווח צפוי של 9.4 ב-2014, המשקף דיסקאונט של כ-25%.