פתיחה חזקה אמש ל"אקס פקטור": 1.1 מיליון צופים

‎‎תוכנית הכישרונות של זכיינית ערוץ 2 רשת היא בעלת נתוני ההשקה הגבוהים ביותר מבין כל תוכניות הז'אנר, ובהן "The Voice" ו"הכוכב הבא"

‎‎יותר ממחצית מצופי הטלוויזיה אמש (שבת) צפו בתוכנית הכישרונות החדשה של זכיינית ערוץ 2 רשת - "אקס פקטור". עם נתח צפייה של 52% (כלומר אחוז הצופים מסך האנשים שבחרו לצפות אתמול בטלוויזיה), משכה התוכנית 1.1 מיליון צופים במשקי-בית יהודיים, וסייעה לזכיינית רשת לכבוש את המקום הראשון בטבלת הרייטינג השבועית לאחר חודשים ארוכים.

מתוך כלל משקי-הבית היהודיים בישראל, ב-40% הייתה הטלוויזיה דלוקה על התוכנית בהגשתה של בר רפאלי בערוץ 2.

מדובר בכ-400 אלף צופים יותר מאשר בתוכנית המתחרה "הכוכב הבא" של קשת. על-פי מדידת נתוני משקי-הבית היהודיים, בתוכנית - שנחלשה השבוע - צפו 717.2 אלף צופים שהתחלקו בין 28.7% מכלל משקי-הבית (40.2% נתח צפייה). התוכנית שודרה בשבוע שעבר רק ביום שלישי מול השקת עונה חדשה ל"כלבוטק" ומשחקי ליגת האלופות בערוץ הספורט.

‏בלייט-נייט החדש של רשת - "המופע של רד ודביר" - צפו 778 אלף איש, והתוכנית השיגה רייטינג של 27.5%.

‏נתוני הפתיחה הגבוהים של תוכנית הריאליטי-כישרונות "אקס פקטור", המופקת על-ידי חברת אבוט-המאירי (שתוכניתה "הכפר" שודרה ממול בערוץ 10 והגיעה לשפל של 4.9% במשקי-בית), מוכיחים את יעילות הקידום רב החודשים שרשת בחרה בו. זאת, לעומת קידום מועט יחסית של "הכוכב הבא" של קשת, שהושקה בתקופת החגים האחרונה.

‏עם נתונים אלה הפכה "אקס פקטור" לתוכנית בעלת נתוני ההשקה הגבוהים מבין תוכניות הז'אנר (לעומת מחזיקת השיא "‏The Voice‏" של רשת, שנתון הפתיחה של עונתה הראשונה הגיע ל-38.9%, אולם עדיין פחות מתוכנית כמו "האח הגדול" של קשת).

‏‎‎עוד השבוע על המסך: "אמא מחליפה" של קשת שבה לעונה חדשה ומשיגה נתונים דומים לאלה של "מונית הכסף" במשקי-בית - כ-22.5%, אך גוברת עליה ב-60 אלף צופים.

השידור החוזר של "אבודים" (רשת) מוכיח כי מדובר בעונה מוצלחת, שכן אף הוא מניב רייטינג נאה של 24.2% ממשקי הבית ו-613 אלף צופים (33.3% נתח צפייה).

‏"מה אתם הייתם עושים?" של קשת לא רחוקה משם עם 23.5% במשקי-בית ו-516 אלף צופים.

בכל הקשור לנתח הצפייה, שתי התוכניות מוכרעות על-ידי ממוצע הצפייה של מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 - בכל ערב 34.3% מכלל צופי הטלוויזיה צופים במהדורה בהובלת יונית לוי ודני קושמרו.

‏"אולפן שישי" של חדשות 2 מובילה עדיין את זירת מגזיני החדשות של יום שישי עם 17.2% בקרב משקי-בית, אולם "שישי" של חדשות 10 מתחזקת לכדי 5.9%. "יומן" עם אילה חסון עדיין יציבה ונחשבת לתוכנית הנצפית של ערוץ 1 - עם 7% צפייה. ‏‎‎‏

רייטניג 27/10/13
 רייטניג 27/10/13