השיחה

כיכר המדינה בתל-אביב, שאך לפני כשנתיים עוד אירחה הפגנות מחאה המוניות, חזרה לעצמה ולייעודה ביום חמישי האחרון עם אירועי Fashion night 2013.

אורחים רבים גדשו את הכיכר והגיעו ליהנות ממכירות ומאטרקציות מיוחדות שהוכנו לכבוד האירוע. הכיכר עצמה כוסתה בשטיחים אדומים ומוזמנים רבים נפגשו במתחם ה-VIP.

מותג הרכבים MINI מבית דלק מוטורס פרש חסותו על האירוע ומכונית "מיני קאנטרימן" הממותגת כרכב משטרה אופנתי TLV FASHION PATROL ובה שני שוטרים בתחפושת, נסעו סביב לכיכר ומדי פעם עצרו לחלק דוחות למתלבשים הטובים ביותר שזכו גם למתנות ממותגות.

מירי חבס ודנה בר דיין, בעלות בוטיק Amor, שילבו את החגיגה עם השקת הבושם החדש והיוקרתי Kilian. הגיעו לשאוף ניחוחות: גלית שלוש; ישראלה שטיר; ורד רוזן; לי גרבנאו, כלתם של אורלי ונוחי דנקנר; אתי כספי; רונית ומוקי שניידמן, שהגיעו עם בתם מאיה בת ה-14 שכותבת בלוג אופנה מצליח; שון קופלר; והזמרת ריטה, שהגיעה לחגוג עם ניקול ראידמן, שמלבישה אותה בתוכנית הכוכב הבא.

מיטשל מפגין הומור

פירמת עורכי הדין הגלובלית, מהגדולות בעולם, DLA PIPER, שמפעילה בארץ שלוחה בראשות עו"ד ג'רמי לוסטמן, ערכה ביום חמישי האחרון כנס בנושא פרייבט אקוויטי. הכנס נערך במלון רויאל ביץ' בתל-אביב.

הסנאטור ג'ורג' מיטשל, לשעבר שליח ארה"ב למזרח התיכון, המכהן כיום כיו"ר אמריטוס של הפירמה, סיפר במהלך הרצאתו המדינית שאחד מרגעי השיא שלו כפוליטיקאי היה כאשר אישה שזיהתה אותו כהנרי קיסינג'ר, ביקשה שיחתום על פוסטר עם תמונתו של מזכיר המדינה האמריקאי, וגם לאחר שהבינה את טעותה, חזרה על הבקשה, כי "ממילא מי ידע". סר רונלד כהן מייסד אייפקס, היוזם את הקמתו של הבנק החברתי הראשון בישראל, הרצה על השקעות חברתיות ותרומתן לחברה, ושגריר בריטניה בישראל, מת'יו גולד, הגיע לברך. בין המשתתפים: טוני אנג'ל, יו"ר משותף של DLA PIPER העולמית; יונתן קולבר, שותף בקרן הפרייבט אקוויטי הישראלית ויולה; גלעד נוביק, נציג קרן הורייזונס של לי קה שינג; מארק לסניק, שותף קרן פורטיסימו קפיטל; ד"ר אבי אורטל, שותף בקרן סקיי; רון שטרן, יועץ בכיר בקבוצת פריצקר; פול ג'ייסון מ-DLA PIPER אנגליה; ורו"ח הלל שוסטר, שותף וראש דסק סין במשרד KPMG סומך-חייקין.

ויזנטל וקופרמן נוסטלגיים

בחדר הפרטי של מסעדת שולחן בתל-אביב נפגשו בחמישי בערב רון אילון, מנכ"ל יס; יונה ויזנטל, סמנכ"ל התוכן של החברה; והמפיק אלעד קופרמן. השלושה הגיעו להשתתף במפגש מסיבת סיום של התוכנית "אבודים באסיה" ולצפייה משותפת בפרק האחרון של הסדרה. בין כוכבות הסדרה: זמרת הבית של האלפיון, עינת שרוף ורותם סלע - כלתם של הזוג אתי וגבי רוטר, בעלי קסטרו. ויזנטל וקופרמן ניצלו את הערב כדי להעלות זיכרונות מתחילת הקריירה שלהם לפני כ-20 שנה בערוץ הילדים, שעה שהראשון כיהן כסמנכ"ל כספים והיה הבוס של המפיק קופרמן.

נהריה על הגלובוס

יום הקולנוע שנערך בשבוע שעבר נתן את האות לחגיגה כפולה ברשת בתי הקולנוע גלובוס-מקס שבבעלות יורם גלובוס ובנט קפלן. בנוסף לאירועי יום הקולנוע שהחזירו את הקהל בהמוניו לאולמות, החליטו ברשת לחנוך בחמישי בערב את מתחם בתי הקולנוע החדש בקניון נהריה, שהוקם בהשקעה של כחמישה מיליון שקלים. בזמן שהאורחים נהנו מקוקטייל חגיגי - גלובוס, קפלן ואבי לוי, מנכ"ל מליסרון, נהנו מהקרנה פרטית לטריילר של הסרט החדש "כוח המשיכה". עוד השתתפו: לאה גלובוס; אפי ליפשיץ, סמנכ"ל השיווק של גלובוס מקס; ומנכ"ל קניון נהריה רפאל בולניק.

עופר מבקר

ראש העיר חיפה, יונה יהב, סיים במהירות את חגיגות ניצחונו בבחירות לראשות העיריה שנערכו בשבוע שעבר, וחזר לעבוד במלוא המרץ. יהב ויו"ר חברת האצטדיון, שמשון הראל, חבשו קסדות, ציידו בקסדה גם את האורח שלהם, איש העסקים אייל עופר, ויצאו לראות מקרוב את התקדמות העבודות באצטדיון הכדורגל ההולך ונבנה בעיר חיפה, הנושא את שם אביו המנוח, סמי עופר. במהלך הסיור סיפר עופר, שזה הביקור הראשון שלו באצטדיון, כי הוא בכל זאת עוקב מרחוק אחרי הליכי הקמת האצטדיון, ופרגן להראל ולראש העיר על ההקפדה בפרטים הקטנים אשר יהפכו לדעתו את האצטדיון לאתר תיירות של ממש.

ווינר - הווינרית של חיפה

ערב הגאלה הראשון של ידידי אוניברסיטת חיפה נערך ברביעי האחרון במוזיאון היהודי בשדרה החמישית במנהטן. באירוע הוענק פרס "כרמל" למנהיגות, לנינה ווינר, מייסדת ונשיאת קרן אייסף הבינלאומית לחינוך. הפרס הוענק לווינר על פועלה במשך 37 שנה להענקת מלגות לימודים מלאות לתארים אקדמאיים לצעירים ישראלים מהפריפריה, במטרה לצמצם את הפערים בחברה. הקרן מעניקה מלגות ב-20 אוניברסיטאות ומכללות שונות, ואוניברסיטת חיפה הייתה הראשונה להעניק את מלגת קרן אייסף לפני 37 שנה. פרס נוסף ניתן לפילנתרופ המיליארדר ליאון צ'רני, אשר הקים באוניברסיטת חיפה את בית הספר למדעי הים הנקרא על שמו. את האירוע הנחתה השחקנית מילי אביטל, ובין הנוכחים היו נשיא אוניברסיטת חיפה עמוס שפירא; המגיש הבכיר של רשת CNN וולף בליצר; ושגריר ישראל באו"ם רון פרושאור.

גוגנהיים בכפר שמריהו

משלחת בת 52 איש, חברי מועצת המנהלים של מוזיאון פגי גוגנהיים ונציה, ובהם אספני אמנות מוכרים, ביקרה בשבוע שעבר בישראל.

מי שאירח את המשלחת בארץ היו בני הזוג רחל מישורי וליאון קופלר - בעצמו חבר במועצת המנהלים של המוזיאון הנודע.

בין חברי המשלחת היו גם הנסיך והנסיכה לבית גיום מלוקסמבורג. במסגרת הביקור, פגשו האורחים אמנים ישראלים רבים, סיירו במוזיאונים בירושלים ובת-אביב והתארחו בבתיהם של יוצרים ישראלים. האורחים ניצלו את שהותם לרכישת יצירות אמנות כחול-לבן והחליפו כרטיסי ביקור לצורך ביצוע עסקאות עתידיות.

ערב מיוחד נערך לכבוד המשלחת בביתם של אספן האמנות, איש העסקים רועי בינמי ורעייתו ברכה בכפר שמריהו. בין האורחים המכובדים שנהנו מאוסף האמנות המרהיב של המארחים נצפו: דורון ואורלי אביב; חנינא ברנדס; שרון וגיל ברנדס; עדי ודורון סבג; עודד ואלה גרא; סמדר ויריב תימור; רמי ואירינה שלמור; ואמנים ישראליים, ביניהם: מיכל רובנר, יהודית סספורטס, גיא זגורסקי, אורן אליאב, גל וינשטיין, עופר ללוש, מיכה קירשנר וסיגלית לנדאו.