החברה לישראל: עסקה בהיקף 340 מיליון ד' עם חברה סינית

הליופוקוס, בבעלות IC Green Energy, הזרוע הירוקה של קבוצת החברה לישראל, תהיה אחראית על פרוייקט תגבור תחנות כוח פחמיות במונגוליה עבור חברת האנרגיה הסינית Taiqing

חברת הליופוקוס הישראלית, שבבעלות IC Green Energy, הזרוע הירוקה של קבוצת החברה לישראל, וחברת Sanuha הסינית, חתמו על הסכם הבנות ליישום פרויקט תגבור של תחנות כוח פחמיות במונגוליה התיכונה שבסין. במעמד החתימה השתתפו שגריר ישראל בסין, מתן וילנאי, מושל מחוז אלשה (Alxa) שבמונגוליה התיכונה, נשיא ומנכ"ל החברה לישראל, ניר גלעד, ונשיא ומייסד IC Green, ד"ר יום טוב סמיה. היקף העסקה הוא 340 מיליון דולר.

ההסכם הינו השלב השני מתוך תוכנית רב שלבית לעיר סולארית המתוכננת לקום באזור ויישומו, המותנה במילוי שורת תנאים מוקדמים ובחתימת הסכם מפורט, יהווה המשך ישיר לסיום שלב בניית צלחות התגבור שהסתיים לאחרונה באלשה (Alxa).

מדובר בהסכם הבנות שני לחברת הליופוקוס בסין עם חברת Taiqing. הסכם הבנות זה הינו שלב נוסף בתהליך שהחל בחנוכת המערכת הראשונה של הליופוקוס לתגבור סולארי של תחנות כוח קיימות, שנחנכה בפארק תעשיות רותם אשתקד. להערכת החברות, ההקמה של פרויקט התגבור עשויה להתחיל בשנת 2015, וזאת במקביל להקמת תחנה פחמית על ידי Taiqing בהיקף כולל של 600MW הנמצאת בשלבי תכנון בימים אלו.