בקהאם ישלם 25 מיליון דולר כדי להקים קבוצת כדורגל במיאמי

שחקן העבר צפוי להפוך לבעלים של קבוצה מה-MLS, ויוכל לרכוש מהליגה האמריקאית את הזיכיון לכך בהנחה משמעותית

המטמורפוזה שעובר דייויד בקהאם מכדורגלן ואייקון אופנה לאיש עסקים ממשיכה לתפוס תאוצה. שחקן העבר האנגלי, שעזב בדצמבר האחרון את לוס אנג'לס גלאקסי מה-MLS ופרש ממשחק לאחר חמישה חודשים במדיה של פ.ס.ז' הצרפתית, צפוי לרכוש זיכיון להקמת קבוצה בליגה האמריקאית, תמורת מחיר הנחה של 25 מיליון דולר. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.

העסקה עדיין לא סגורה באופן סופי, אך על-פי ה"מיאמי הרלד", בקהאם בחר במיאמי כיעד שבו הוא מעוניין להיות בעלים של קבוצת כדורגל. האופציה להקים פרנצ'ייז ב-MLS עוגנה בחוזה שחתם בקהאם עם הליגה בשנת 2007, אז הצטרף לגלאקסי.

נכון להיום, משחקות 19 קבוצות ב-MLS. המטרה של דון גארבר, הקומישינר של הליגה, היא להגדיל את הכמות הזאת ל-24 קבוצות עד לשנת 2024. הקבוצה ה-20 שתצטרף, בשנת 2015, תהיה "ניו יורק סיטי FC" - לאחר שקבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז וקבוצת הכדורגל האנגלית מנצ'סטר סיטי התחברו לשותפות עליה, ושילמו ל-MLS דמי זיכיון של 100 מיליון דולר עבור הקמתה.

בקהאם ינסה להשתמש בקשריו על מנת לגייס למיזם החדש מאות מיליוני דולרים, שישמשו לתשלום דמי הזיכיון, הרכבת סגל השחקנים ובניית אצטדיון לקבוצה החדשה. זאת בשל העובדה כי למרות היותו אדם עשיר (הונו הוערך בדירוג האחרון של ה"סאנדיי טיימס" בכ-266 מיליון דולר), הוא יתקשה לעמוד בעלויות שכאלו לבדו.

ה-MLS נחשבת עדיין לליגת ספורט מקצוענית פחות פופולרית בארה"ב מה-NFL (פוטבול), MLB (בייסבול), NBA (כדורסל) ו-NHL (הוקי קרח). יחד עם זאת, היא רושמת צמיחה תמידית, ובעונה הנוכחית שלה מגיעים כ-18,449 צופים בממוצע למשחק.