אחרי תחקיר "כלבוטק": תגובות זועמות ברשת נגד זוגלובק

לאחר תחקיר "כלבוטק" שתיעד התעללות בעופות במשחטת זוגלובק, נפתח עמוד פייסבוק הקורא להחרים את החברה - שזכה עד מהרה ליותר מ-2,000 לייקים

יום אחרי תחקיר "כלבוטק" ששודר בערוץ 10 ועסק בליקויים חמורים ובהתעללות בתרנגולות במשחטה של זוגלובק, הוציאו היום (ד') הגולשים קיטור נגד החברה בעמוד הפייסבוק שלה.

בהמשך הוקם גם עמוד הקורא ל"חרם נגד זוגלובק", אשר רשם עד שעות הצהריים יותר מ-2,000 לייקים. רוב הגולשים הטיחו ביקורת בחברה על הליקויים וקראו לא לקנות את מוצריה.

בעמוד התפתח דיון מעניין בין אחת מעובדות החברה לגולשים. העובדת קראה לא להחרים את החברה, בטענה כי מהלך כזה יפגע בפרנסה של 2,000 משפחות שרובן מתגוררות בפריפריה. העובדת טענה עוד כי החברה ערה לליקויים, וכי היא פועלת לתיקונם.

בעמוד הרשמי של זוגלובק העלו אנשי החברה את הסרטון מ"כלבוטק", שהציג את הראיון שנערך בסיום שידור התחקיר עם מנכ"ל הרשת, פיני קמרי. קמרי הגיב לטענות ואמר כי הרשת תפעל להחלפת המתקנים המיושנים ולתיקון הליקויים.

אנשי המדיה החברתית של החברה אמנם לא חסמו את הלוח לתגובות ולפוסטים חדשים, אך הפעילו מדיניות סלקטיבית לגבי מחיקת תגובות הגולשים. גולשים כתבו כי פוסטים שלהם נמחקו, ובתגובה כתבו אנשי החברה כי "נמחקות רק תלונות בעלות אופי אגרסיבי ושפה לא נקייה". עם זאת, יש לציין כי תגובות רבות שעסקו בתוכני התחקיר ובביקורת על זוגלובק נשארו באוויר ולא נמחקו.

קמרי מסר אמש (ג') כי "אנו מביעים צער ומתנצלים על הדברים שנראו ב'כלבוטק', אשר אינם משקפים את רוח חברת זוגלובק ומדיניותה. האירועים שהוצגו בתחקיר לא נעשו במזיד או מתוך כוונה רעה. אנחנו רואים את המקרה בחומרה רבה, ולכן טיפלנו במיידית. אנו ננקוט את כל האמצעים על מנת שמקרה כזה לא יחזור בשנית. האירוע אינו קשור לאיכות מוצרי החברה. המוצרים איכותיים ובטוחים כתמיד".