"כלבוטק": זוגלובק מתעללת בעופות בחריפות ובשיטתיות

בכתבה של תחקירן "כלבוטק" ופעיל "אנונימוס" רונן בר נראה היחס והטיפול המתעלל במיליוני התרנגולים המומתים במשחטת זוגלובק, שבשרם משווק תחת "זוגלובק", "טבעוף" ו"מילועוף" ■ מנכ"ל זוגלובק: זה לא משקף את רוח החברה

משחטת זוגלובק מתעללת באופן חריף ושיטתי בתרנגולות - כך נחשף הערב (ג') בתחקיר "כלבוטק" בערוץ 10. בכתבה של תחקירן "כלבוטק" ופעיל "אנונימוס" רונן בר נראה היחס והטיפול במיליוני התרנגולים ותרנגולי ההודו המומתים במשחטת זוגלובק, שבשרם משווק תחת המותגים "זוגלובק", "טבעוף" ו"מילועוף".

בין היתר, על-פי התחקיר, התרנגולים מוחזקים בכלובים מטונפים בצואה ודחוסים עד אפס מקום במשך שעות רבות, כאשר חלק מהתרנגולים פצועים ואינם מקבלים מים, מזון או טיפול וטרינרי.

בנוסף, על מנת להוציא את התרנגולים מהכלובים משתמשת המשחטה במכונת היפוך ששופכת את החיות מהכלובים, וכך התרנגולים מושלכים מטה מגובה רב, זה על זה. המכונה חובטת את הכלוב ומנערת אותו שוב ושוב, עד שרוב התרנגולים נופלים למסילה הנעה, בדרכם לשחיטה.

בנוסף, מכונת ההיפוך מוחצת את גוף התרנגולים שנתקעים בין המכונה למתקן, ובעת פינוי הכלוב מהמכונה נראו פעמים רבות גופות מרוטשות על הכלובים או על מתקן ההיפוך.

עוד עולה מהתחקיר כי כשהם בכלובים, אבריהם של תרנגולים רבים נלכדים בין הסורגים, וכאשר הכלוב מוטה והתרנגולים האחרים נשפכים ממנו, התרנגול הלכוד תלוי באוויר מהראש, מהכנף או מהרגל שנתפסו בין הסורגים, ועל מנת להוציאו מהכלוב, הפועלים קורעים את התרנגול בברוטליות ומשליכים אותו לפס השחיטה.

עוד נראו פועלי המשחטה לוכדים תרנגולים שנפלו לארץ באמצעות מוט ברזל מעוקל, כאשר לעתים הפועלים בועטים בתרנגול וגוררים אותו על הקרקע. במקרים רבים פועלים אוחזים תרנגולים ברגל או בכנף אחת או משליכים אותם באוויר, ממרחק, אל פס השחיטה. ולאחר תהליך השחיטה, נראו תרנגולים מפרפרים דקות ארוכות לאחר שגרונם נחתך, ומנסים נואשות להיחלץ במשך דקות ארוכות.

זוגלובק: רואים בחומרה; המתקן במשחטה הוחלף

לדברי פיני קמרי, מנכ"ל זוגלובק, "אנו מביעים צער ומתנצלים על הדברים שנראו ב'כלבוטק', אשר אינם משקפים את רוח חברת זוגלובק ומדיניותה. הארועים שהוצגו בתחקיר לא נעשו במזיד או מתוך כוונה רעה.

"אנחנו רואים את המקרה בחומרה רבה, ולכן טיפלנו במיידית. מיד עם היוודע המקרה החלפנו במיידית את המתקן במשחטה. למרות שהמתקן במשחטה עמד בתקנים ובסטנדרטים בארץ ובעולם, החלטנו להפסיק מיידית את עבודתו ולהחליפו בתהליך בעל סטנדרטים מחמירים ביותר.

"אנו ננקוט בכל האמצעים על מנת שמקרה כזה לא יחזור בשנית. חשוב לנו להדגיש שהאירוע אינו קשור לאיכות מוצרי החברה. המוצרים איכותיים ובטוחים כתמיד".