הדולר היציג נקבע על 3.519 ש'; "בנק ישראל לא יתערב"

הדולר התחזק בפחות מ-0.1% מול השקל בעוד האירו נחלש בכ-0.8% ■ ATRADE: "שבירה של 3.5 שקלים תוביל להמשך הירידות לכיוון 3.45 שקלים"

מסחר מעורב נרשם היום (ה') בשוק המט"ח. הדולר התחזק בפחות מ-0.1% מול השקל, ושערו היציג נקבע על 3.519 שקלים. האירו היציג, מנגד, נחלש בכ-0.8% ונקבע על 4.803 שקלים. בעולם נסחר הצמד אירו/דולר בירידה של כ-0.5% לרמה של 1.365 דולרים לאירו.

ב-ATRADE מסבירים היום כי הצמד דולר-שקל ממשיך לדשדש בין 3.5 ל-3.54 שקלים. "אנו ממשיכים לתמוך בהמשך התחזקותו של המטבע המקומי כחלק מהמגמה האנטי-דולרית בעולם. יתכן כי הדולר יתחזק חזרה לכיוון 3.6 שקלים. בנק ישראל לא ימהר להתערב במסחר ויעדיף לתת לזמן לעשות את שלו. שבירה של 3.5 שקלים תוביל להמשך הירידות לכיוון 3.45 שקלים", נכתב בסקירה הבוקר.

הפדרל ריזרב ימשיך לרכוש אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש, בהתאם לצפי בשוק. זאת, בשל הפגיעה הכלכלית שגרמה השבתת הממשל ושיפור איטי מדי בנתונים הכלכליים. כך עולה מהודעת הפד אמש בתום סיום פגישת הריבית לחודש נובמבר.

בהודעה שפרסמה ועדת השוק הפתוח של הפד בתום ישיבת הריבית, היא ציינה כי "ההתאוששות בשוק הדיור הואטה במקצת בחודשים האחרונים". עם זאת, הפד התייחס גם לפגיעה הכלכלית שנוצרה בשל השבתת הממשל וציין כי "המדיניות הפיסקאלית מרסנת את הצמיחה הכלכלית".

"בהתחשב בקיצוץ הפיסקאלי הנרחב בשנה האחרונה, הוועדה רואה את השיפור בפעילות הכלכלית ושוק העבודה, מאז החלה תוכנית רכישות האג"ח ", נכתב בהודעת הפד. חברי הוועדה חזרו על המנטרה של הפד בחודשים האחרונים וציינו בנוסף כי הם מעדיפים לחכות לעדויות נוספות באשר לשיפור הכלכלה לפני שהם יחליטו לצמצם את קצב הרכישות.