8 חברי מליאת רשות השידור: להדיח את המנכ"ל יוני בן-מנחם

חברי המליאה, ובהם היו"ר אמיר גילת, טוענים כי הכשלים הניהוליים של בן-מנחם מעמידים את הרשות בסכנת קריסה ודורשים למנות "מנהל מקצועי עם ניסיון מוכח"

לאחר שבתחילת השבוע הודיעו חמישה מחברי מליאת רשות השידור על התפטרותם, שמונה מחברי מליאת הרשות הנותרים - ובהם יו"ר הרשות אמיר גילת - פנו במכתב לשר התקשורת גלעד ארדן בדרישה להדיח את מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, ולמנות במקומו "מנהל מקצועי ובעל ניסיון ניהולי מוכח".

לטענת חברי המליאה, הכשלים הניהוליים של בן-מנחם מעמידים את רשות השידור "בסכנת קריסה של ממש". בין הכשלים הללו הם מציינים "כישלון נמשך בניהול ערוץ 1; אזהרות חוזרות ונשנות של הממונה על השכר על חריגות שכר; קליטת עשרות עובדים בניגוד לנוהל התקין; חשש כבד לאי-עמידה בחוק הפקות המקור תוך ביזוי החלטת בג"ץ; היעדר תוכניות עבודה ותכנון ארוך-טווח; והיעדר תוכניות התייעלות למניעת הוצאות כספיות מיותרות של מיליוני שקלים בשנה".

לטענתם, "גילינו מערכת קלוקלת (בלשון המעטה), במקרים רבים ללא מערכת נוהלים מסודרת ובמקרים לא מעטים התנהלות רשלנית וחוסר הקפדה על נוהלים קיימים, אשר גרמו להוצאות כספיות ולתקלות אחרות. החוט המקשר לכל אותם כשלים היה חוסר ניהול מהרמה הגבוהה ביותר וחוסר יד מכוונת".

לסיכום, חברי המליאה כותבים לארדן כי "אין אנו יכולים עוד 'לשבת על הגדר' ולהתעלם מהמתרחש מול עינינו", ועל כן הם דורשים כאמור להדיח את המנכ"ל המכהן, יוני בן-מנחם, ולמנות במקומו "מנהל מקצועי, בעל ניסיון מוכח, שיאחוז במושכות ויוביל את רשות השידור קדימה, תוך מילוי המחויבויות בחוק והחלטות המוסדות".

על המכתב לארדן חתומים כאמור אמיר גילת, יו"ר המליאה והוועד המנהל, וכן ראשי הוועדות המרכזיות של מליאת רשות השידור - ביקורת, תוכן, כספים והתקשרויות וכן יו"ר התזמורת הסימפונית של הרשות.

יחד עם חמשת חברי המליאה שפרשו מהרשות, 13 מבין 26 חברי המליאה המכהנים נכון להיום בפועל תומכים בהדחת בן-מנחם, ולכך יש להוסיף עוד שני חברי מליאה שדיברו נגד ההנהלה בישיבת המליאה אך לא חתמו על המכתב מסיבותיהם.

דוברת רשות השידור מסרה בתגובה: "מנכ"ל הרשות מצר על ההתנהלות הנוכחית ומציע למנסחי המכתב לעסוק בבניית רשות השידור ולא בחורבנה. מנכ"ל הרשות ישמח להיעזר בשירותי כל מי שמוכן לתרום מזמנו ומרצו. המנכ"ל וצוות ההנהלה ימשיכו לעסוק בהבראת הרשות, ולא יחלקו ציונים על תפקודם הלקוי והצלחתם המקצועית בתחום עבודתם של מנסחי המכתב. המנכ"ל שב וקורא לאותם אישים להפסיק להתנהל באופן אישי, אינטרסנטי וצר ולהירתם לעבודה".

"גוף חולה שלא רוצה להבריא"

נזכיר כי מוקדם יותר השבוע הבוקר פנה יו"ר רשות השידור גילת במכתב לחמשת חברי המליאה המתפטרים וקרא להם לחזור לתפקידם. במכתבו לחמשת המתפטרים ציין גילת כי הרשות היא "גוף חולה שלא רוצה להבריא", ואף רמז על הכשלים הניהוליים של ההנהלה, שלא רוצה לדבריו בהבראת רשות השידור אלא בהשארת המצב על כנו, וכן על הצורך בפיקוח הדוק על המנכ"ל בן-מנחם.

בן-מנחם לא נשאר חייב ומסר אז כי "היו"ר גילת מתנהל כחיה פצועה ומנסה לנשוך ללא הבחנה בגלל נושאים אישיים אשר יתגלו בהמשך".