גילת: "רשות השידור חולה ולא רוצה להבריא - יש לטפל בה בכפייה"

יו"ר רשות השידור אמיר גילת פנה לחברי המליאה שהתפטרו וקרא להם לחזור בהם ■ "יש להם תפקיד חשוב בהבראת רשות השידור בעבר, בהווה ובעתיד"

יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, טוען כי הרשות היא "גוף חולה שלא רוצה להבריא" וקורא לטפל בה "בכפייה". גילת כתב את הדברים במכתב ששיגר לחברי מליאת הרשות בעקבות התפטרות 5 חברי המליאה.

גילת רמז על הכשלים הניהוליים של ההנהלה, שלא רוצה לדבריו בהבראת רשות השידור אלא בהשארת המצב על כנו, וכן על הצורך בפיקוח הדוק על המנכ"ל יוני בן-מנחם.

"הצטערתי לשמוע של על החלטתם של חמשת חברי המליאה להתפטר מתפקידם", כותב גילת. "כבר אתמול פניתי אליהם בבקשה כי ישקלו פעם נוספת את החלטתם, וציינתי שיש להם תפקיד חשוב בהבראת רשות השידור בעבר, בהווה ובעתיד. אני סבור, כפי שאמרתי בתום הפגישה עם השר, כי בימים אלה חייבת המליאה להיות מלוכדת סביב המטרה המרכזית - הצלת רשות השידור, ועלינו כנושאי משרה להמשיך ללא חת לפקח באופן הדוק על פעילות ההנהלה".

גילת פנה לחברי המליאה שהתפטרו וקרא להם לחזור בהם מההתפטרות: "דווקא בעת הזאת, שבה נבחן מחדש עתידה של רשות השידור, לחיזוק הפיקוח יש חשיבות עליונה. כולנו גילינו כי רשות השידור היא גוף חולה שלמרבה הצער אינו רוצה להבריא - למרות שכל אחד מאיתנו חברי המליאה רוצה בכך בכל מאודו - ותפקידנו עתה לתת לרשות השידור טיפול בכפייה, בניסיון להצילו ממוות. בלהה, אורי, יפעת, חני וטלי - אני פונה אליכם פעם נוספת - לא רק בשמי אלא בשם רוב חברי המליאה - בבקשה שתשקלו את החלטתכם".