מסתמן: סודהסטרים הישראלית תפרסם בסופרבול 2014

‎מחיר ספוט בסופרבול 2014 יעמוד על 4 מיליון דולר ■ בתחילת השנה פסלה רשת CBS את הפרסומת הפרובוקטיבית שהפיקה החברה למשחק הסופרבול הקודם

חברת סודהסטרים הישראלית, הנסחרת בניו-יורק לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר, בוחנת בימים אלה אפשרות להפקת פרסומת חדשה למשחק הסופרבול של 2014, הנחשב לאירוע הטלוויזיוני הגדול בארה"ב. עלות ספוט פרסומת צפויה לעמוד השנה על כ-4 מיליון דולר.

כזכור, בתחילת השנה פסלה רשת הטלוויזיה CBS את הפרסומת הפרובוקטיבית שהפיקה החברה עבור משחק הסופרבול הקודם. למרות הפסילה, וכנראה שגם בזכותה, זכתה הפרסומת לחשיפה גדולה של יותר מ-5 מיליון ציפיות ביו-טיוב. בעקבות הפסילה שידרה סודהסטרים באירוע ספוט אחר, מרוכך יותר.

הפעם ישודר הסופרבול - גמר ליגת הפוטבול האמריקאית, שבו צופים מאות מיליונים בארה"ב ומחוצה לה - ברשת FOX.

יצרנית המערכות הביתיות להכנת משקאות מוגזים פרסמה אמש (ד') את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2013, שבהם הציגה המשך צמיחה והתרחבות. בהשוואה לרבעון המקביל, צמחו ההכנסות ב-28% ל-145 מיליון דולר, והרווח התפעולי גדל ב-10% לרמה של 18 מיליון דולר.

צמיחת החברה ברבעון התרכזה בעיקר במערב אירופה ובארה"ב, בהם צמחו המכירות הרבעוניות ב-44% וב-36% בהתאמה. הרווח הנקי עמד על 16.4 מיליון דולר, קיטון מזערי לעומת הרבעון המקביל. בחודשים ינואר-ספטמבר צמחו ההכנסות ב-30% ל-394 מיליון דולר, והרווח הנקי גדל ב-14% ל-41.3 מיליון דולר.

לאחר פרסום הדוחות, ועל אף התחזית להמשך הצמיחה בהכנסות וברווחיות, נפלה מניית סודהסטרים במסחר אמש בניו-יורק בכ-10%, ירידה המיוחסת לכך שלראשונה מאז ההנפקה, החברה לא עמדה בממוצע תחזיות האנליסטים באשר להיקף המכירות שלה.

סודהסטרים ממשיכה לשדר אופטימיות למשקיעים ומציגה תחזית שלפיה היא תמשיך לצמוח במחצית השנייה של השנה ותציג בסיכום שנתי גידול של כ-30% בהכנסות. כדי להיערך לגידול הצפוי בפעילותה, נמצאת כיום החברה בתהליך הקמה של מפעל חדש באזור התעשייה "עידן הנגב" בלהבים, הצפוי להעסיק יותר מ-1,000 עובדים.