הערכות בשוק ה-IT: חברת נס ישראל שוב על המדף

שנתיים אחרי שנס טכנולוגיות, שמספקת שירותי מחשוב, נרכשה ע"י קרן הפרייבט אקוויטי CVCI, עולות הערכות כי הקרן רוצה לבצע הפרדה בין הפעילות של נס בישראל לבין הפעילות הגלובלית

עברו יותר משנתיים מאז שחברת נס טכנולוגיות, שמספקת שירותי מחשוב, נרכשה על ידי קרן הפרייבט אקוויטי CVCI, ששייכת לקבוצת סיטי. מאז פעלה נס מתחת לרדאר, אולם לאחרונה חזרה לספק כותרות.

על הפרק, כפי שכבר אירע לא מעט פעמים בעבר, נשמעות הערכות שלפיהן אנשי CVCI מעוניינים לבצע הפרדה בין הפעילות של נס בישראל, שעד למכירתה הייתה אחראית לכ-40% ממכירות החברה, לבין הפעילות הגלובלית.

ההערכה הזו מקבלת חיזוק בעקבות הודעתה של נס מאמש על המינוי המחודש של שחר אפעל, מי שכיהן בעבר כנשיא נס ישראל, לתפקיד החדש-ישן שלו. כמו כן נודע כי אנשי CVCI מבקרים בישראל בימים האחרונים.

אפעל, שיחליף בתפקיד את עופר שגב, שכיהן כנשיא נס ישראל במקביל לתפקידו כמנכ"ל החברה כולה, פרש מהתפקיד באמצע 2008 והוחלף על ידי אפי קוטק.

מסלול הקריירה בו בחר אפעל בשנים האחרונות - בקרן Quantum Wave אותה הקים, וביצע במסגרתה מספר השקעות ומימושים מהירים - סיפק לו מן הסתם ניסיון מסוים בנושא, במידה ויידרש לשינוי אסטרטגי מהסוג הזה.

ניסיונות העבר למכור את נס ישראל מעולם לא הגיעו לשלבי מימוש, בעיקר בעקבות מחלוקות עם קונים פוטנציאלים על המחיר.

במידה ובעלי השליטה ינסו לצאת לשוק ולחפש קונים פעם נוספת, גם הפעם סוגיית המחיר תהיה העניין המרכזי. בעלי העניין ברכישה שכזו יהיו בעיקר ספקיות שירותי מחשוב אחרות - ישראליות וזרות - שפעילות בישראל.

בנס מכחישים כי מכירת הפעילות עומדת על הפרק כרגע ושוללים גם את ההערכות שנשמעות על חילופי מנכ"ל החברה שגב.

מהחברה נמסר כי "עופר שגב נשאר בתפקידו כמנכ*ל נס טכנולוגיות. אנשי CVCI הגיעו לישראל לישיבות דירקטוריון רבעוניות ולמטרת ליווי מינויו של שחר אפעל. מטבעה, קרן השקעות פרטית מעוניינת להשביח חברה כדי למכור אותה ברווח בבוא היום. נס אינה עומדת למכירה בשלב זה".