גוגל חושפת את הנקסוס 5: מסך גדול וחיישן עם 8 מגה פיקסל

הנקסוס 5 יושק ביום שלישי הקרוב בישראל - מחירו יעמוד על 2,500-2,800 שקל ■ הנקסוס 5 מגיע עם מעבד מרובע ליבות במהירות 2.26 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 800 עם 2 ג'יגה זיכרון ■ גוגל השיקה במקביל גם גרסת אנדרואיד חדשה

לאחר ציפייה ארוכה והדלפות רבות, גוגל הכריזה הערב (ה) על סמארטפון הדגל החדש שלה - נקסוס 5. המכשיר החדש מבית היוצר של LG (בדומה לדגם הקודם - נקסוס 4) יגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4) שהוכרזה גם כן היום.

הנקסוס 5 מגיע עם מסך בגודל 5 אינץ' ובטכנולוגיית Full HD IPS. המצלמה כוללת את מייצב התמונה מדגם ה-G2 של אל.ג'י, כאשר החיישן מגיע עם 8 מגה פיקסל. הסמארטפון כולל גם "פוטוספירה", תוכנה המאפשרת לצלם סדרת תמונות ולהפוך אותן לחוויית צילום רציפה של 360 מעלות. גוגל הוסיפה יכולת המאפשרת ליצור באופן אוטומטי תמונות וסרטים (Auto Awesome) מהתוכן אשר בספריית המשתמש לשיתוף עם החברים והמשפחה.

הנקסוס 5 מגיע עם מעבד מרובע ליבות במהירות 2.26 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 800 של חברת קוואלקום עם 2 ג'יגה זיכרון ונפח זיכרון לאחסון של 16 או 32 ג'יגה. משקל המכשיר עומד על 130 גרם והסוללה היא בהספק של 2,300 מיליאמפר.

המחיר של הנקסוס 5 בחנות ה-Play של גוגל (לאחר סבסוד) עומד על 350 דולר לגרסת ה-16 ג'יגה. מחירו של המכשיר בארץ יעמוד על 2,500 עד 2,800 שקל.

לצפייה בסרטון ההשקה של הנקסוס 5 לחצו כאן

אנדרואיד קיטקט

גרסת הקיטקט מציעה מנגנון חיפוש חדש בספר הטלפונים הכולל גם מקומות שנמצאים ליד מיקומו של המשתמש וגם תצוגה של האנשים אליהם מתקשרים לעיתים תכופות. כמו כן, הסמארטפון יודע לחפש מספרי טלפון של בתי עסק שלא שמורים בזיכרון המכשיר ולהציג שיחה מזוהה שלהם. אפליקציית המסרים המיידים של גוגל - Hangout משלבת עכשיו גם את המסרונים בממשק אחד. שירות החיפוש והעדכונים - Now עובד בהפעלה קולית ישירות מעמוד הבית של המכשיר, כאשר אומרים בקול - "אוקיי גוגל". מלבד זה, כאשר מאזינים למוזיקה, הטלפון יציג במסך הנעילה תמונה גדולה של אלבום האומן ויאפשר לשלוט בנגן.

כאשר משחקים, צופים בסרטים או קוראים ספר, גרסת קיטקט מעבירה את התצוגה למסך שלם, כך שלא מופיע השעון או תצוגה של משהו אחר באותו זמן. גוגל מבטיחה שקיטקט מאפשרת לסמארטפון להריץ מספר אפליקציות במקביל (מולטיטסקינג) בצורה חלקה יותר.

חידוש משמעותי בקיטקט הוא התאמה שלו גם לסמארטפונים ישנים או זולים שמגיעים עם זיכרון ( RAM) נמוך של חצי ג'יגה.