בורסות אירופה ירדו היום - אך סגרו שבוע רביעי של עליות

רויאל בנק אוף סקוטלנד הודיע על ארגון מחדש של ההלוואות הרעות שבמאזנו והזהיר מהפסד שנתי מהותי - והמניה צנחה

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בירידות אך סגרו שבוע רביעי של עליות. בארה"ב ובסין פורסמו נתוני מקרו טובים מהצפוי אולם מנגד באירופה פורסמו דוחות כספיים מאכזבים של בנק RBS וחברת רנו.

מדד Stoxx 600 ננעל היום בירידה של 0.4% אך עלה השבוע ב-0.4%. "השווקים ברמות שיא וצריך לקחת אוויר", אמר לסוכנות בלומברג אנליסט ב- De Pury Pictet Turrettini. "ייתכן שנראה עוד ירידות בשבועיים הקרובים. הנתונים הכלכליים האחרונים מראים שישנו שיפור בכלכלה העולמית, אבל הוא לא עצום".

בארה"ב פורסם מדד מנהלי הרכש לחודש אוקטובר, שעלה ל-56.4 נקודות מ-56.4 נק'. אנליסטים ציפו לירידה ל-55 נק'.

RBS צנחה היום לאחר שהבנק הודיע על ארגון מחדש של ההלוואות הרעות שבמאזנו, מהלך ש"ישחרר" הון של 10-11 מיליארד ליש"ט. הבנק צופה הפסד שנתי מהותי בשל מחיקות שיבצע.

מניית רנו נפלה גם כן לאחר ששותפתה ניסאן חתכה את התחזית השנתית שלה. מניית וודאפון עלתה לשיא של 12 שנים לאור פרסומים כי חברת התקשורת האמריקאית AT&T מתכוונת להשתלט על החברה.

דשדוש גם באסיה

יום המסחר בבורסות אסיה נסגר במגמה מעורבת, לאחר שאתמול בוול סטריט הסתיים המסחר בירידות.

בסין דווח היום כי מדד מנהלי הרכש של התעשייה לחודש אוקטובר עלה ל-51.4 נקודות לעומת צפי ל-51.2 נקודות ולעומת רמה של 51.1 נקודות בספטמבר.

בטוקיו רשמה מניית סוני ירידה חדה לאחר שדיווחה על הפסד גדול מהצפוי ומנגד מניית פאנסוניק עלתה בכ-6% לאחר שדיווחה על מעבר לרווח ברבעון האחרון.