האם הכדורסל עוקף בפופולריות שלו בארה"ב את הבייסבול?

כן, לפחות אם מסתמכים על הרייטינג: כבר ארבע שנים רצופות שסדרת גמר ה-NBA מנצחת בנתוני הצפייה את הוורלד סירייס של ה-MLB

האם העניין הרב שמייצר ענף הבייסבול בארה"ב מתחיל לדעוך? לפחות אם מסתמכים על נתוני הטלוויזיה, התשובה לכך היא כן מוחלט: הוורלד סירייס, סדרת הגמר של ה-MLB שהסתיימה בשבוע שעבר עם ניצחון של בוסטון רד-סוקס 2-4 על סט. לואיס קרדינלס, רשמה 14.9 מיליון צופים אמריקאים בממוצע, מספר המשקף רייטינג של 8.9%.

למרות שמדובר על עלייה בצפייה לעומת העונה שעברה, אז רשמה הסדרה בין סן פרנסיסקו ג'איינטס לדטרויט טייגרס רייטינג של 7.6% בלבד בארה"ב, עדיין הסדרה של 2013 נכנסה לרשימת ארבע סדרות הוורלד סירייס הכי פחות נצפות ב-10 השנים האחרונות.

בניגוד למיתוס, נתוני הצפייה מוכיחים כי הבייסבול אינו בהכרח הספורט השני בפופולריות שלו בארה"ב אחרי הפוטבול. כהשוואה, סדרת גמר ה-NBA האחרונה בין מיאמי היט לסן אנטוניו ספרס (3-4) רשמה רייטינג ממוצע של 10.5% (כ-17.7 מיליון בתי אב). זו היתה העונה הרביעית ברציפות בה סדרת גמר ה-NBA מביאה יותר צופים מהוורלד סירייס.

לגבי הפוטבול, הרי שלפחות לגביו אין ספק: משחקי ה-NFL ממשיכים להיכנס לראש טבלאות הצפייה של ארה"ב, ולעקוף את כל הסוגות הטלוויזיוניות האחרות - מריאליטי, דרך חדשות ועד סדרות מתח; הסופרבול האחרון, כזכור, נצפה על-ידי כ-108 מיליון צופים בארה"ב, מה שהפך אותו לפי הערכות לאירוע הספורט השני הכי נצפה ב-2013 בעולם כולו (אחרי גמר ליגת האלופות בין באיירן מינכן לדורטמונד).