ברקליס: פיטורי לוין עלולים לפגוע במוראל של משקיעי טבע

האנליסטים בסקירה אחרי הדוחות של טבע: "עזיבת לוין עלולה לסכן גם את יציבות המניה בטווח הזמן הקרוב" ■ חוזרים על המלצת "תשואת שוק" במחיר יעד של 42 דולר

"ג'רמי לוין היה פופולרי בקרב משקיעים בטבע, הפיטורים שלו ישפיעו על המוראל", כך מציינים בברקליס בסקירה על מניית טבע שפורסמה בסוף השבוע. האנליסטים מציינים בהמשך לדוחות שפירסמה טבע ביום חמישי, כי האכזבה של המשקיעים מפיטורי לוין עלולה לסכן גם את יציבות המניה בטווח הזמן הקרוב.

בנוסף, בברקליס סבורים כי הפיתוח העסקי של טבע ייפגע אחרי עזיבת לוין, וכי עסקאות עתידייות ייתקלו בסקפטיות רבה בהיעדר לוין.

עוד מציינים בברקליס, הפופולריות של לוין נשמרה בקרב משקיעים "מן השורה" (rank-and-file), אבל בקרב משקיעים אחרים - גדולים וקטנים - הפופולריות שלו דעכה.

כידוע, בתי השקעות רבים בעלו חשש כי עם פקיעת הפטנט של טבע על הקופקסון בשנה הבאה, החברה תתקשה לייצר מנועי צמיחה מספיקים כדי לכסות על אובדן הבלעדיות על תרופת הדגל. ובנוסף, כניסה של תרופות גנריות מתחרות לקופקסון עלולה להערכת אנליסטים לפגוע משמעותית בהכנסות של טבע.

בברקליס "לא מניחים במודל השווי כי תפותח גרסה גנרית לקופקסון של טבע כבר בשנת 2014, אך מודעים שזו בהחלט אפשרות שעומדת על הפרק", הם אומרים וחוזרים על המלצת "תשואת שוק" לטבע, במחיר יעד 42 דולר למניה, גבוה בכ-13% ממחיר הפתיחה של המניה בוול סטריט ביום שישי האחרון. "פוטנציאל האפסייד במניית טבע לא מספיק כדי להעלות את ההמלצה ומחיר היעד".