"כל רוכש ידע שהחכירה מסתיימת. מונה צוות בדיקה"

לשאלת "גלובס" השיבה רשות מקרקעי ישראל כי מעורבותה בנושא מינימלית: "החברה לפיתוח יפו העתיקה היא בבעלות המדינה ועיריית תל אביב והיא זו שמנהלת את המקרקעין במתחם יפו העתיקה".

מהחברה לפיתוח יפו העתיקה נמסר: "החברה לפיתוח יפו העתיקה היא תאגיד עירוני וחברי הדירקטוריון שלה מתמנים על ידי הבעלים, עיריית ת"א-יפו ומדינת ישראל. בהסכמי החכירה נקבע במפורש כי החכירה מסתיימת במועד שנקבע, ללא אפשרות להארכה או לחידוש. כל מי שחכר נכס במקור או רכש את זכות החכירה מחוכר קודם ידע זאת, הסכים לכך ואישר זאת בחתימתו. לפני כמה שנים קיבל דירקטוריון החברה החלטה עקרונית על חידוש החכירות, וכן נקבע שתקופת החידוש והתנאים לחידוש ייקבעו בהמשך, והודעה על כך נמסרה לאחר מכן לכל החוכרים.

"בהתאם לכך פועל בחברה מזה זמן צוות שהדירקטוריון מינה, כדי לגבש הצעה בנוגע לחידוש החכירות, כולל התנאים והתקופה. הצוות אמור לסיים את עבודתו ולהביא את המלצותיו בפני הדירקטוריון עד סוף השנה (31.12.2013) ובחברה מאמינים שכך גם יקרה. הודעה על כך נמסרה לחוכרים במפגשים שוטפים שהחברה מקיימת איתם, וכן נמסרה לכל חוכר שפנה לחברה בעניין זה באופן אישי. כאשר תתקבל בדירקטוריון החלטה בעניין, היא תובא לידיעת כל החוכרים ביפו העתיקה".