סקר: ירידה של 56% ברכישות קרנות הפרייוט אקוויטי בישראל

IVC: סך העסקאות שהתבצעו ע"י קרנות פרייבט אקוויטי בישראל הסתכמו ב-547 מיליון דולר ברבעון השלישי, וב-1.6 מיליארד דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה

לאחר תשעה חודשים, מסתמנת 2013 כשנה פחות פעילה עבור עסקאות המיועדות לרכישת אחזקות בחברות בוגרות ע"י קרנות פרייבט אקוויטי (Buyout) בישראל. על פי דוח שהוציאו היום חברת המחקר IVC ומשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', עולה כי בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, התבצעו 11 עסקאות שהסתכמו ב-784 מיליון דולר, זאת בהשוואה ל-15 עסקאות שהיקף של 1.7 מיליארד דולר בתקופה המקבילה של 2012, ירידה של כ-56%.

על פי הנתונים, סך העסקאות שהתבצעו ע"י קרנות פרייבט אקוויטי בישראל הסתכמו ב-547 מיליון דולר ברבעון השלישי, וב-1.6 מיליארד דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה. הרבעון השלישי, כלל 8 עסקאות סך הכל, כאשר העסקה הגדולה שהתבצעה הייתה רכישה של כרבע מהאחזקות בחברת מובילאיי תמורת כ-400 מיליון דולר ע"י גופים פיננסיים בינלאומיים.

עו"ד ריק מאן, שותף מנהל וראש מחלקת מיזוגים ורכישות במשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', מתייחס לירידה בהיקפי עסקאות ההשקעה וטוען כי "זוהי מגמה הפוכה לחלוטין לזו הניכרת בשוק הרכישות האסטרטגיות בתחום הטכנולוגיה, המתחמם בישראל בשנה האחרונה, ונראה כי מגמה זו עשויה להמשך בעתיד".