לא רק לאנשי הקבע - שכונת שוטרים מתוכננת לקום בצפת

מדובר במתחם שנמצא על גבול יער בירייה בשכונת איביקור ■ מנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל: "יש בהחלט מקום ליצור מודל כזה גם לשוטרי משטרת ישראל"

כבר שנים ארוכות שמינהלת המגורים של צה"ל פועלת לזיהוי חטיבות קרקע והקמת שכונות לאנשי הקבע. התהליך, שקרה במקומות רבים בארץ בעבר, מתאפשר באמצעות פטור ממכרז על אותם המתחמים. כעת, בעקבות יוזמה משותפת של משרד הפיתוח לנגב ולגליל יחד עם משטרת ישראל תתאפשר פעילות דומה גם לאנשי משטרת ישראל. המשמעות היא הקמת שכונות שוטרים במקומות שונים בארץ בדומה לשכונות אנשי הקבע של צה"ל.

נכון להיום הוגשה בקשה למועצת רשות מקרקעי ישראל לאפשר גם למינהלת המשטרה לקבל פטור ממכרז במתחמי מקרקעין, בקשה שעתידה להיות מאושרת בעוד כחודש ימים. לאחר מכן תצטרך הבקשה לקבל את חתימתו של שר האוצר. גם המתחם הראשון במסגרתו תגובש שכונת השוטרים הראשונה כבר נבחר - בעיר צפת. מדובר במתחם שנמצא על גבול יער בירייה בשכונת איביקור. במקום קיימת תב"ע מאושרת על שטח של כ-30 דונם המאפשרת הקמת כ-180 יחידות דיור. על פי המתווה המתגבש יוקצו בשלב הראשון 60 יחידות דיור למנהלת המשטרה.

"התהליך הזה התחיל לנוע באוקטובר 2012 בשיתוף פעולה עם המשטרה. יש בהחלט מקום ליצור מודל כזה גם לשוטרי משטרת ישראל", מספרת סיגל שאלתיאל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל. "אנחנו נמצאים כעת בשלבים הסופיים כדי לאשר את הליך הפטור ממכרז כמו שיש לאנשי הקבע בצה"ל. נכון להיום זה המתחם הראשון שעתיד לצאת לדרך אולם בוחנים עוד מספר מקומות נוספים. המתחם בצפת כבר זמין לבנייה ויש ביקוש למקום זה. מדובר בפיילוט ראשון שאין לי ספק שלא יהיה האחרון. במהלך התקופה בה קודמה היוזמה, הייתה מחשבה לקדם הקמת שכונה גם בחצור הגלילית אבל שם אין קרקע זמינה. המשרד לפיתוח הנגב והגליל היה אחראי על כל הנושא הסטטוטורי ומדובר ביוזמה משותפת של המשטרה והמשרד".

השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, מסר היום כי: "המשרד לפיתוח הנגב והגליל חיבר במשך חודשים רבים בין גורמים שונים ומשרדי ממשלה והניע תהליכים, כדי להביא להקמת שכונת שוטרים בצפת. אנו ממשיכים לקדם ולהוביל כל העת מהלכים ופרויקטים אשר יעודדו אוכלוסיות חזקות להתיישב בנגב ובגליל לצד חיזוק האוכלוסייה בקיימת באזור".