דורית סלינגר: "סוכן הביטוח הוא שחקן מרכזי בענף"

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון נשאה דברים במסגרת כנס הביטוח הכללי של לשכת סוכני הביטוח ■ יו"ר אגוד חברות ביטוח: "אין מחלוקת שרגולציה נרחבת מכבידה"

דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, נשאה היום (ב') דברים בפעם הראשונה בתפקידה הנוכחי במסגרת כנס הביטוח הכללי של לשכת סוכני ביטוח, ואמרה כי "סוכן הביטוח הוא שחקן מרכזי בענף, ונותן ערך ללקוח". שעות מעטות לאחר שהאגף פרסם לראשונה פרטים לגבי אופן ניהול התביעות בענף הביטוח ואמרה כי "נמשיך לפעול בשביל לתת למבוטח סביבה טובה יותר... נרצה לפתח מכשירים שיסייעו ללקוחות ובהערכת הענף".

עוד היא התייחסה להליך חשוב בעיניה של הדיגיטציה והשירות בענף הביטוח ואמרה כי "יש ערך למסלקה הפנסיונית", ובכך סימנה כי היא רואה חשיבות בהמשך פיתוח פרויקט הדגל של קודמה בתפקיד - פרופ' עודד שריג - המסלקה הפנסיונית המרכזית.

בכנס השתתף גם עופר אליהו, יו"ר אגוד חברות ביטוח ומשנה למנכ"ל מגדל, ששלח מסר לממונה החדשה ואמר כי "אין מחלוקת שרגולציה נרחבת מכבידה ויוצרת לא רק תוספת של עלויות אלא גם טמון בה סיכון של הפרה, משום שלא קיים יצרן הפועל באפס טעויות".

אליהו, שמגדל שבשליטת משפחתו דיווחה השבוע כי עובדיה התאגדו במסגרת ההסתדרות, אמר בהתייחסות כללית לסוגיית כח האדם בענף כי "...צריך לאפשר לכח האדם הנוכחי להשתלם כל העת כדי שיוכל להתעדכן בהתפתחויות של ענף הביטוח ולהעניק לענף תפוקה אופטימלית ובאיות גבוהה. ענף הביטוח מושתת בראש ובראשונה על איכות כח האדם...".

נשיא הלשכה היוצא אודי כץ אמר בהתייחס למעמד סוכני הביטוח כי "אנחנו על המפה, חזקים, בעלי עוצמה ובעלי השפעה". עוד הוא תקף את הבנקים שאינם מהווים תחרות לסוכנים בכל הקשור לייעוץ הפנסיוני משום ש"בפועל, במבחן המציאות, הבנקים נותרו הרבה מאחור. חלקם סגרו כבר את אגפי הייעוץ הפנסיוני שלהם... יותר חשוב להם כיום לקצץ בעלויות רצפת הייצור, עלויות העובדים, ולהגדיל את היקפי האשראי שלהם במשקי הבית, מאשר לקדם את הפנסיה של פלוני אלמוני בישראל".

כץ, שכיהן כנשיא לשכת סוכני ביטוח בשש השנים האחרונות, התייחס גם לעתיד סוכני הביטוח ואמר כי "נשאלת השאלה האם הכל ורוד? התשובה היא לא... הדרישות השתנו, ערוצי השיווק השתכללו, המגמות הצרכניות התפתחו וגם הרגולציה ממשיכה וגוברת בתחום שלנו, כמו בשאר תחומי המשק. עם זאת, דרכנו סלולה ועתידנו בידינו".