ועדת לנדס יצאה למכרז למציאת חברת ייעוץ

הוועדה, שאמורה להכריע על גורל רשות השידור, לא תסיים את עבודתה לבחינת השידור הציבורי בתוך 3 חודשים מיום שמונתה

ועדת לנדס יצאה למכרז למציאת חברת ייעוץ. ל"גלובס" נודע כי בשבועיים הקרובים לכל היותר אמורה להיבחר החברה שתיתן תשתית עובדתית למתרחש ברשויות שידור ציבוריות בארץ ובעולם ולהיתכנויות הכלכליות של תוכניות הוועדה, שאמורה להכריע על גורל רשות השידור.

משמעות הדבר היא כי עבודת הוועדה לא תסתיים בתום 3 חודשים מיום שמונתה, והיא תידחה לפחות עד לראשית השנה.

הוועדה, שמונתה על-ידי שר התקשורת גלעד ארדן, פגשה בינתיים את בכירי רשות השידור, אגודות העיתונאים ואנשי האוצר, ובהם הממונה על השכר באוצר. נודע כי הוועדה גם בוחנת את הרפורמה שאמורה הייתה לצאת לדרך ברשות השידור והוקפאה.

בראש הוועדה עומד המפיק רם לנדס, ולצדו בכירים בעולם הטלוויזיה, כמו מנהלת הדרמה בזכיינית ערוץ 2 קשת, קרני זיו, ומנכ"ל רשות השידור לשעבר, יאיר אלוני.

הרפורמה ברשות השידור מסתמכת על המלצות חברת הייעוץ טאסק. אנשי החברה כבר נפגשו בעבר עם ארדן, ועל-פי ההערכה ייגשו גם למכרז זה של הוועדה. ההחלטה על יציאה למכרז התקבלה לפני כשבוע, וכמה מהחברות בשוק ביקשו הארכה בכדי לגשת למכרז ולהתכונן עבורו.

3 עוגנים ללוח השידורים

בתוך כך, ל"גלובס" נודע כי ועדת התוכן של רשות השידור, בראשותו של יו"ר הרשות אמיר גילת, קבעה 3 עוגנים קבועים שיובילו את לוח השידורים הקרוב. "עוגן" הוגדר כתוכן אטרקטיבי המבטא איכות וחדשנות ואינו מתייחס לשידורי חדשות וספורט.

על-פי הוועדה, התכנים שייקבעו על-ידי הגורמים המקצועיים כעוגנים יזכו לדגש מיוחד גם בתהליך ההפצה - כולל יחסי ציבור, קידום, אופן הנראות על המסך, תדירות הקדימונים וזאת עם דגש על קרוס-מדיה.

ל"גלובס" נודע כי התוכנית מתקנת את שיטת העבודה שהייתה קיימת עד עתה ברשות, והיא תחל עוד בשלב תכנון "הקולות הקוראים".

כפי שפורסם כאן אתמול (ב'), היועצת המשפטית של רשות השידור, חנה מצקביץ', מתחה ביקורת חריפה על האופן שבו הנהלת רשות השידור מתנהלת סביב "הקולות הקוראים".