בריא ומאוזן

לפשרם של צמידי הגומי בצבעים הבוהקים המעטרים זרועות רבות בארה"ב

מי שביקר בחודשים האחרונים בארצות הברית באיזורים 'מוכי' מודעות עמוקה לענייני תזונה נכונה ואורח חיים בריא ומאוזן, לא יכול היה שלא לשים לב לצמידי הגומי החדישים, בצבעי שחור כהה, כחול טורקיז או ירוק בוהק, המעטרים אלפי ידיים בריאות ונמרצות ברחבי היבשת. הצמידים הללו מכילים בתוכם מערכת אלקטרונית זעירה, שעוקבת אחרי תנועות הגוף ומשדרת לסמארטפון, המסונכרן אליה מבעוד מועד, פריטי מידע שונים, המסייעים בידי בעליהם לעקוב אחרי מטרותיהם הספורטיביות והבריאותיות.

הסמארטפון מכיל אפליקציה בריאה במיוחד, התומכת בבעל הצמיד במאבקו העיקש להגשמת מטרותיו. האפליקציה משקללת את פרטי המידע המשודרים אליה ומתרגמת אותם למספר הצעדים היומיים של בעל הסמארטפון, כמות הקפיצות והדילוגים אותם ביצע באותו יום, המרחק הכללי המשתמע מכל אלה ועוד.

בנוסף, מי שחרוץ במיוחד גם מזין לתוך האפליקציה את סוגי המזון והכמויות שאכל בכל ארוחה ובסוף היום מקבל מאזן של קלוריות נצרכות מול נשרפות. האפליקציה יודעת לשבח את בעליה על עמידה ביעדים ואף שולחת פרסים מיוחדים בדמות פרחים, בלונים וזיקוקי דינור וירטואליים על ביצועים בולטים במיוחד.

ומכיוון שניהול של אורח חיים בריא פעיל ומאוזן איננו עניין של מה בכך, האפליקציה מאפשרת לבעליה להתפאר בהישגיו על ידי שיתופם עם חברים ברשתות חברתיות ולצייץ אותם לעולם שחפץ לדעת. את כל זה הסביר לי בחיוך מנוסה של מי שיודע שהטרף כבר נפל בידיו, איש המכירות בחנות האלקטרוניקה הגדולה שבדרום מנהטן.

גברת שמנה, לא בריאה ובטח לא מאוזנת, שעמדה על ידינו הנהנה בהסכמה מלאה ותמכה בקריאות עידוד קלות בהצהרותיו של המוכר המוכשר. "קניתי את הצמיד בעצמי לפני שלושה חודשים ומאז השתנו חיי!", דיווחה לי, "מציעה לך לשקול ברצינות גם את המשקל האלקטרוני שמסתנכרן אוטומטית עם הצמיד, שמסתנכרן אוטומטית עם האפליקציה בסמארטפון ובכך מובטחת לך הצלחה בהשגת יעדי הבריאות שלך".

ידיד סלולרי

למותר לציין, שחיינו השתנו מאז ללא הכר. אשתי מנהלת אורח חיים בריא, מאוזן וספורטיבי ביותר. היא צוברת אין ספור מחמאות מהאפליקציה שלא מפסיקה להתפעל מחריצותה היום יומית.

אני עצמי הפכתי לאדם פעיל בריא ונמרץ בזכות דבקותה של האישה, אליה אני נאלץ (בשמחה, כמובן בשמחה) להצטרף למסעות ליליים ארוכים, כשהיא מתאמצת להגשים את המכסה היומית ולסחוט עוד מחמאה אחת לפחות מהאפליקציה הקפדנית הניבטת אליה ממסך הסמארטפון. בנוסף, שנינו נשקלים לפחות ארבע פעמים ביום ומסתנכרנים בהתאם.

כל הדיווח הזה, המדויק להפליא לפרטי פרטיו, מתקשר כמובן לקריסתה הכמעט סופית של חברת בלקברי השבוע, אחרי שלא הצליחה לעניין אף קונה פוטנציאלי רציני במרכולתה. כי בלקברי מתמחה בתקשורת מאובטחת, מהירה ובעלת פרישה גלובלית, כולם גורמים שהיו חשובים וקריטיים לפני עשור.

היום אנחנו מעוניינים בידיד סלולרי, שילווה אותנו באורח החיים שלנו, יחמיא לנו כשנזדקק ליד מלטפת ויאפשר לנו לשתף את חוויותינו עם שאר העולם. מבחינתנו, שהסמארטפון יהיה פחות מאובטח או יעיל, אבל חסר לו שלא ישלח לנו אותות הצטיינות על השגינו המרשימים בקנדי קראש או באפליקציית הבריאות המאזנת את חיינו.

יזהר שי הוא שותף כללי בקיינן פרטנרס ומנהל פעילות הקרן בישראל