הפרקליטות על תיק ליברמן: סברנו שיש תשתית ראייתית מספקת

משרד המשפטים: "תפקיד התביעה הוא להביא בפני בית המשפט תיקים שמתקיים בהם סיכוי סביר להרשעה, ויש עניין לציבור לבררם. כך נעשה גם בפרשה זו" ■ נתניהו: "מערכת אכיפת החוק והיועץ המשפטי לממשלה עושים עבודה מצוינת"

לאחר זיכויו של שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן בבית משפט השלום בירושלים מעבירות של מירמה והפרת אמונים בפרשת השגריר זאב בן-אריה - פרסם הערב (ד') משרד המשפטים תגובה רשמית.

בתגובה נכתב כי "ההחלטה להגיש את כתב האישום נגד מר אביגדור ליברמן בפרשת השגריר התקבלה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, לאחר שאימץ את עמדת צוות נרחב של פרקליטים ובראשם פרקליט המדינה, שהיו תמימי-דעים כי קיימת תשתית ראייתית מספקת להוכחת העובדות המפורטות בכתב האישום.

"התביעה סברה כי עובדות אלה, המבוססות על הראיות שנאספו בחקירה, מגלות עבירה פלילית. על-פי הדין, תפקיד התביעה הוא להביא בפני בית המשפט תיקים אשר מתקיים בהם סיכוי סביר להרשעה, ויש עניין לציבור לבררם בידי שופטי ישראל. כך נעשה גם בפרשה זו, כמו בפרשות אחרות, וכך ממלאת התביעה את חובתה המקצועית כלפי הציבור.

פרקליטות תמשיך לבצע מלאכתה נאמנה ולהיאבק למען טוהר המידות בשירות הציבורי. הכרעת דינו של בית משפט השלום בירושלים תיבחן בצורה עניינית, כמקובל, הן בהיבטיה העובדתיים והן בהיבטיה הנורמטיביים, ובהמשך תתקבלנה ההחלטות המתאימות", לשון התגובה.

נתניהו: מערכת אכיפת החוק עושה עבודה מצוינת

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב: "אני מברך את אביגדור ליברמן על זיכויו פה-אחד היום במשפטו. הדבר הזה מסיים עינוי דין של שנים ארוכות, לא רק לאביגדור ליברמן אלא גם למשפחתו. אנחנו חברים הרבה שנים, עובדים יחד בממשלות ישראל הרבה שנים, ואני שמח שאביגדור חוזר לעבוד איתי בשולחן הממשלה".

"אני רוצה להגיד ביום הזה גם משהו על מערכת אכיפת החוק בישראל", הוסיף נתניהו. "מערכת אכיפת החוק והיועץ המשפטי לממשלה עושים עבודה מצוינת, עושים את עבודתם נאמנה, אך בסופו של דבר מי שמחליט זה בתי המשפט. אבוי לנו אם הייתה לנו חברה שכל אישום בה היה מסתיים בהרשעה. לכן כולנו צריכים להמשיך לכבד את מערכת המשפט ואת מערכת אכיפת החוק למען חוסנה של הדמוקרטיה הישראלית".