לא רק בת"א: "האב" חדש לסטארט-אפים נפתח ברעננה

במתחם העבודה המשותף כבר פועלות כ-15 חברות בתחום האינטרנט והמובייל ■ מנהל הפרויקט: "זו הזדמנות יוצאת דופן לסטארט-אפים מאזור השרון לפתח ולקדם את הרעיונות שלהם

מי שעוקב בשנים האחרונות אחר תעשיית הסטארט-אפים המקומית מתקשה להתעלם מגל המתחמים המשותפים ששוטף את הענף. מאיצים טכנולוגיים, האבים, חממות ועוד ממלאים לא מעט פינות של משרדים ומארחים לא מעט מיזמים - אך רובם מתרכזים בעיקר בתל אביב. שם יושבים מרבית המשקיעים וקרנות ההון סיכון, שם נמצאים הסטארט-אפים הבוגרים יותר וכך נוצר מצב של אקו-סיסטם שלם שנסוב סביב עיר אחת בעיקר.

ברעננה מנסים לשבור את השגרה הזו עם מתחם משותף ('האב') חדש שנפתח בעיר תחת השם Hubanana. הפרויקט החדש מציע ליזמים ולחברות מתחם עבודה בחלל משותף בעלות סמלית (160 שקל ליזם לחודש), עם 30 עמדות, אינטרנט אלחוטי וחנייה. מיזמים שייקחו חלק בפרויקט יזכו גם לליווי בתחום היזמות העסקית והטכנולוגית.

במקום כבר פועלות כ-15 חברות סטארט-אפ, רובן בתחום האינטרנט והמובייל. בין החברות שכבר פועלות שם ניתן למנות את Iridize, שמסייעת לאנשים ללמוד ולנווט בתוך אתרים ואפליקציות חדשות; pixplit, שמפתחת אפליקציה ליצירה משותפת של קולאז' תמונות; AppCell, שמאפשרת לייצר מוניטיזציה מאפליקציות.

מאחורי הפרויקט עומדות עיריית רעננה יחד עם פארק המסחר והתעשייה ברעננה. לדברי עידן מאיר, מנהל הפרויקט, "Hubanana מהווה הזדמנות יוצאת דופן לקהילת הסטארט-אפים מאזור השרון לפתח ולקדם רעיונות על מנת שיוכלו לקרום עור וגידים משלב הרעיון הבסיסי להצלחה ממשית בפועל. השאיפה היא לסייע לחברות הסטארט-אפ ככל הניתן, בין אם על-ידי חשיפה למשקיעים ובין אם בייעוץ וליווי ממנטורים ואנשי מקצוע אחרים".

הפרויקט עצמו צפוי להיחשף באופן רשמי ביום רביעי הבא במסגרת כנס היזמות של רעננה, בשיתוף עם הפורום לחדשנות בשיווק ואיגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל. רואי דינוביץ, ראש מינהלת פארק מסחר ותעשייה רעננה, ציין כי "הכנס יהווה פלטפורמה להצגת הנושאים העדכניים ביותר הנוגעים במיזוג בין העולם הטכנולוגי לעולם השיווק והתקשורת, והאופן בו מאפשר מיזוג זה לכל יזם להיות מעורב ופעיל בשיווק העסק".

רונן עפר, יו"ר הפורום לחדשנות בשיווק ומנכ"ל אפריל שיווק ויח"צ, הוסיף כי "איגום הכוחות בין השותפים יתרום למשתתפי הכנס, יעלה את הנושאים הרלוונטיים בתחום השיווק, הפרסום והיח"צ בישראל, ויחשוף בפני המשתתפים כלים נוספים לקידום פעילותם השיווקית של בעלי העסקים והיזמים".

איציק כגן, יו"ר איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל, הוסיף כי "עולם התעשייה והעסקים המודרני הוא עולם מאוד דינמי שהאתמול בו נראה מיושן וכללי 'משחק' שלא היו מוכרים בעבר מכוונים ומכתיבים את המהלכים והעשייה. מדובר במפגש מרתק של טכנולוגיה עם יחסי ציבור ושיווק".