אייסקיור החלה בניסוי לטיפול בגידולים סרטניים בשד

במכון הסרטן ג'ון וויין בבית חולים בקליפורניה בוצע טיפול ראשון בחולה בסרטן השד באמצעות מערכת ה–IceSence3 של אייסקיור להשמדת גידולים

חברת אייסקיור מדיקל , העוסקת במחקר ופיתוח של מכשור רפואי בתחום בריאות האישה, הודיעה כי במכון הסרטן ג'ון וויין של בית החולים St. John’s Health Center בקליפורניה בוצע טיפול ראשון בחולה בסרטן השד באמצעות מערכת ה-IceSence3 של אייסקיור להשמדת גידולים.

"לאחר הפרוצדורה, שארכה כרבע שעה, נשלחה המטופלת לביתה והמשיכה בשגרת עיסוקיה", מסרה החברה. "מצב זה מאפיין בדרך כלל מטופלות העוברות טיפול בהקפאה שנעשה בסביבה משרדית ללא כאבים".

חוקרים במכון הסרטן ג'ון וויין מאמינים כי בנוסף להשמדת התאים הסרטניים בשד, עצם הטיפול בהקפאה עשוי לעורר תגובה של מערכת החיסון למלחמה בתאים הסרטניים. בניסויים על חיות נצפה כי טיפול בהקפאה בגידולים סרטניים עשוי לעורר גם את מערכת החיסון להגיב כנגד תאים אלו.

על מנת להבין את התגובה החיסונית, יבחנו חוקרים את ההשפעה והשינוי בפרמטרים שונים הקשורים למערכת החיסון, לאחר ביצוע הטיפול. החוקרים מקווים כי ניתן יהיה להבין את התגובה החיסונית שהושרתה על ידי ההקפאה תוך קבלת מידע נוסף לגבי המנגנונים החשובים שיצרו חסינות למחלה.

חזי הימלפרב, מנכ"ל אייסקיור, מסר כי "אחד היעדים שלנו הוא לקדם את השימוש בהקפאה לטיפול בסרטן ע"י בניית בסיס מידע רחב בנושא. מחקרים אלו מהווים את הצעד הראשון בהפיכת טיפול בהקפאה בגידולים סרטניים לזמין. אנו מאמינים כי המערכת המתקדמת שלנו IceSense3 יכולה להוביל מהפכה זו. אנו שמחים לראות כי העניין הרב שמעורר הניסוי בקרב מרכזים רפואיים אקדמיים גורם להם להקצות משאבים רבים למימון הניסוי בלא שהחברה תיאלץ להשתתף במימון".