שוריים, לא חברתיים

אנחנו ממשיכים להיות פסימיים ביחס לענף הרשתות החברתיות בייחוד עכשיו כשהאינטרס ל"דחוף" את מניות טוויטר לציבור חלף

חודש נובמבר נפתח בוול סטריט על פי הסטטיסטיקה הרב שנתית. עליות בימים שני-רביעי בשבוע שעבר ובהמשך תנודתיות. יום חמישי הזכיר את תחושת ירידות השערים שדי עזבה אותנו במנוחה בחודשים האחרונים. תנודתיות זו יכולה להימשך גם בתחילת השבוע הבא כאשר האינטואיציה שלנו היא שדו"ח חיובי של סיסקו יכול לתת את הדחיפה למניות הטכנולוגיה לסגירה השורית של השנה.

בסה"כ, למרות הקשיים, נראה שמדדי ניו יורק יוכלו לסיים את השנה בצורה חיובית מכובדת וירידה, אם תהיה בתחילת השבוע הבא, תהיה הזדמנות להעמסת סחורה. אחד הסימנים החיובים שחיכינו לו הוא התאוששות של הסקטור הפיננסי. ביום שישי ניתן הסימן הזה על גרפים של מניות כמו בנק אוף אמריקה (BAC). מכיוון שהמניה דשדשה שלושה חודשים, היא יכולה לתת מהלך עליה יפה בחודשים הקרובים. חולשת מניות הפיננסים הדאיגה אותנו בשבוע שעבר ואת השבוע הקרוב אנחנו פותחים מודאגים פחות.

פייסבוק ב-42 דולר?

עברנו גם את הנפקת טוויטר. היח"ץ שיצר את הרושם שהפעם, בהשוואה לפייסבוק, המחיר אטרקטיבי, עשה את שלו והמניה זינקה ביום המסחר הראשון. אנחנו ממשיכים להיות פסימיים ביחס לענף הרשתות החברתיות. בייחוד עכשיו כשהאינטרס ל"דחוף" את מניות טוויטר לציבור חלף. מי שרוצה לקבל תמונה כללית, יכול להסתכל על ה-ETF של מניות הרשתות החברתיות שהסימבול שלו SOCL. אחרי מהלך עליה חד, החל גל יורד שיש לו עוד לאן לרדת. דומה מאוד הגרף של פייסבוק. לא נתפלא אם נראה את המניה ב-42 דולר בעתיד הנראה לעין. סביר שגם טוויטר "תהנה" ממגמת ירדה כזו אם כי את הגרף שלה עוד אי אפשר לנתח. הוא רק ציוץ טכני.

זמן לחזור לזהב?

אנחנו ממשיכים להזכיר ששנת 2014 תהיה שונה. המצוקה הכלכלית של שכבות הביניים בעולם לא נעלמה ואנחנו רואים אותה במניות חברות הצרכנות המחזורית וגם בתחזיות שחברות הסקטור משחררות לקראת עונת החגים. מצפים לקניות פושרות. תראו את מניות רשתות המזון הבריא-אורגני שנחתכו בשבוע שעבר. ה"צמיחה" העולמית מוזנת מהדפסת כסף, כלומר מחוב ממשלתי, ומריבית נמוכה. לכן אנחנו ממשיכים לכוון למניות תעשיה, תשתיות, סחורות, חקלאות ונתחיל גם לקנות מניות אנרגיה. כדאי גם לשים לב למניות כריית הזהב. שחיקת מטבעות, הדפסת כסף, אג"ח שיכולות להתחיל לרדת (אפילו ביל גרוס כבר לא מנהל הקרן הגדולה בעולם), יכולים להחזיר את המשקיעים לסחורות ולזהב, במקביל לסימנים כלכליים חיוביים מסין והודו. ה-GDX יצרה תחתית כפולה באזור ה-22 דולר ונראה שהסיכוי שווה את הסיכון. מי שממש מתלהב יכול להכפיל פי 3 עם NUGT.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.