בוחני הנהיגה הודיעו על שביתה, כ"ץ הורה על הפרטת הבחינות

אחרי שורה של עיצומים חלקיים, 145 בוחני הנהיגה יפתחו החל ממחר בשביתה ולא יקיימו מבחני נהיגה מעשיים עד להודעה חדשה

אחרי שורה של עיצומים חלקיים, 145 בוחני הנהיגה יפתחו החל ממחר (ג') בשביתה ולא יקיימו מבחני נהיגה מעשיים עד להודעה חדשה. הבוחנים, שפועלים תחת חסותה של ההסתדרות, מוחים על תנאי העסקתם ועל הנתק בשיחות מול הנהלת משרד התחבורה.

לטענתם, מזה שנה וחצי הם דורשים מהנהלת המשרד לפתוח במו"מ לשיפור תנאי עבודתם, אולם עד כה ללא הועיל. לפני כ-3 שבועות החלו לנקוט בצעדים ארגוניים וקיבלו הבטחה ממנכ"ל משרד התחבורה שיתנהל מולם מו"מ, אולם לטענתם הדבר עדיין לא קרה. בשיחה עם "גלובס", סיפר יו"ר ועד הבוחנים, אייל אביאב, כי לפני 20 שנה עברו הבוחנים לחוזי העסקה אישיים, בתמורה לתוספות שכר. אולם, לדבריו, שכרם נשחק בשנים האחרונות ותנאי העסקתם רצופים עיוותים. כך למשל, עבור שעות נוספות הם זכאים לדבריו ל-80% מערך השעה, זאת בניגוד לכאורה לחוק המחייב תשלום של 125%-150%.

בינתיים, שר התחבורה מדבר בכלל על הפרטה: "נמאס מהתנהגות הבוחנים. במקום לתת שירות ראוי הם מארגנים עיצומים ושביתות. המשרד עשה הכול כדי ללכת לקראתם, אבל נראה שהם פועלים משיקולים זרים. הוריתי למנכ*ל המשרד לגבש תוכנית להפרטת הטסטים, כמו במבחני התיאוריה ובמבחני הרישוי. כל אחד יוכל לגשת תוך יום. תחרות חופשית בלי תורים ובלי ביורוקרטיה".