אייסקיור מזנקת בבורסה: הצלחה בטיפול בסרטן ריאות ביפן

במסגרת ניסוי קליני המבוצע במרכז הרפואי "קמדה" ביפן טופלו בהצלחה שני חולים בסרטן ריאות באמצעות מערכת IceSense3 של אייסקיור

חברת אייסקיור מדיקל , העוסקת במחקר ופיתוח של מכשור רפואי בתחום בריאות האישה, הודיעה כי במסגרת ניסוי קליני המבוצע במרכז הרפואי "קמדה" ביפן וממומן על-ידו, טופלו בהצלחה שני חולים בסרטן ריאות על-ידי מערכת ה-IceSense3 של החברה.

"כבר היום מושמדים גידולים שפירים באמצעות המערכות של אייסקיור, זאת בנוסף לניסוי קליני בטיפול בגידולים סרטניים בשד המבוצע בארה"ב וכעת גם במסגרת הניסוי הקליני ביפן", מסרה החברה. "סרטן הריאות הינו גורם התמותה הגדול ביותר מכל סוגי הסרטן בקרב האוכלוסיה כך שכניסה מוצלחת של אייסקיור לשוק זה מגדילה באופן משמעותי את הפוטנציאל העסקי של אייסקיור".

על-פי מחקרים בארה"ב, סרטן הריאות הינו גורם התמותה הגדול ביותר מכל סוגי הסרטן בקרב האוכלוסיה (נשים וגברים יחד) וגורם ליותר מקרי מוות מאשר 3 סוגי הסרטן שבאים אחריו (מעי גס, שד וערמונית) יחד. המחקרים חוזים כי ב-2013 בארה"ב לבדה יתגלו כ-228 אלף מקרים חדשים של סרטן הריאות ושיעור התמותה מהמחלה יגיע לכ-160 אלף מקרים המהווים 27% ממקרי המוות כתוצאה מסרטן כלשהו.

חזי הימלפרב, נשיא ומנכ"ל אייסקיור, מסר כי "אנו שמחים על ההצלחה בהשמדת גידולים של סרטן הריאות כיוון ששימוש בפלטפורמת ההקפאה שפיתחנו, עשויה לפתוח בפנינו שוק פוטנציאלי המוערך במאות אלפי מקרים חדשים בשנה בארה"ב לבדה. לטיפול באמצעות המערכת של אייסקיור, שהינו פרוצדורה זעיר פולשנית, ישנם יתרונות ברורים על פני פתרונות כירורגים מסובכים ויקרים להוצאת גידולים סרטניים הכרוכים בזמן אישפוז, ניתוח והתאוששות רב.

"אנו מעריכים כי הצלחות נוספות בניסוי קליני בסרטן השד בארה"ב ובניסוי הקליני בסרטן הריאות ביפן ממצבות את אייסקיור היטב ועשויות לסלול בפנינו את הדרך לקחת חלק בהזדמנויות אלו".

טכנולוגיית הקפאה, בה נעשה שימוש בקור עז להשמדת רקמות בגוף, הינה טכנולוגיה קיימת כבר שנים רבות ביישומים רפואיים כגון דרמטולוגיה, כליות, ערמונית וכבד - גם לגידולים סרטניים וגם לגידולים שאינם סרטניים. מערכת ה-IceSence3 של אייסקיור מספקת טיפול אפקטיבי לגידולים בשד. למערכת אישור FDA לטיפול בגידולים ממאירים ושפירים בשד.