מוטורולה הכריזה על סמארטפון חדש: מוטו G - ב-180 ד'

יימכר ב-180 דולר דרך אתר החברה בארה"ב ■ העיצוב של הסמארטפון דומה לדגם הקודם של החברה - מוטו X ■ במוטורולה טוענים שהמסך שלהם טוב יותר מזה של האייפון 5S

מוטורולה ערכה היום (ד') אחה"צ מסיבת עיתונאים בברזיל להכרזה על הסמארטפון השני שלה, לאחר שנרכשה על-ידי גוגל ב-12.5 מיליארד דולר לפני כשנתיים. הדגם החדש של החברה, מוטו G, מיועד להמונים, לפי מנכ"ל מוטורולה מוביליטי, דניס וודסייד. "רוב האנשים בעולם לא יכולים לרכוש סמארטפון ב-600 דולר והבעיה שטלפונים ב-200 דולר לא מציעים חוויה טובה. הם לא מאפשרים להריץ את כל האפליקציות שרוצים, הם מגיבים בצורה איטית והמסך לא טוב".

הפתרון של מוטורולה הוא המוטו G שיימכר ב-180 דולר דרך אתר החברה בארה"ב, לגרסת ה-8 ג'יגה. גרסה עם 16 ג'יגה תעלה עוד 20 דולר (ללא חוזה מפעילה סלולרית). אין אפשרות הרחבת זיכרון באמצעות כרטיס. העיצוב של הסמארטפון דומה לדגם הקודם של החברה - מוטו X. הוא מגיע עם מסך בגודל 4.5 אינץ' ברזולוציה של 720p עם זכוכית מסוג גורילה גלאס 3 של חברת קורנינג המציעה עמידות נגד שריטות, כאשר מוטורולה הוסיפה ציפוי לחלקים הפנימיים נגד רטיבות.

במוטורולה טוענים שהמסך שלהם טוב יותר מזה של האייפון 5S. הם מציינים את הנתונים הטכניים של שני המכשירים במצגת שלהם, רזולוציה של 1280 על 720 פיקסלים וצפיפות פיקסלים של 329ppi לעומת האייפון המגיע עם מסך קטן יותר - 4 אינץ', רזולוציה של 1136 על 640 פיקסלים וצפיפות פיקסלים של 326ppi.

המעבד של המוטו G מגיע במהירות 1.2 ג'יגה הרץ, ארבע ליבות מסוג סנפדרגון 400 של קוואלקום ואחד ג'יגה זיכרון. לטענת מוטורולה הסוללה של המכשיר תחזיק יום שלם (2070 מיליאמפר). המצלמה מגיעה עם חיישן 5 מגה פיקסל ופלאש.

למרות שמוטורולה שייכת לגוגל, המכשיר שלה מגיע עם הגרסה הלא עדכנית של אנדרואיד - ג'לי בין (4.3), ולא עם גרסת קיטקט (4.4). במוטורולה מבטיחים עדכון גרסה בינואר 2014.

המוטו G הושק היום בארה"ב ובהמשך הוא יושק בעוד 30 מדינות, כמו אנגליה, צרפת, ירדן, קטאר, כוויית, עומאן ותורכיה. ישראל עדיין לא מופיעה ברשימה.