בעקבות פציעת סמי חדיירה: ריאל מדריד תקבל כ-3 מיליון אירו מפיפ"א

הקשר הגרמני נפגע במהלך משחק בינלאומי, במה שיגרום להפעלת תוכנית הביטוח של התאחדות הכדורגל העולמי

ריאל מדריד צפויה לקבל פיצוי שיוכל להגיע לסך של של 3 מיליון אירו מפיפ"א. כך מפרסמת התקשורת הספרדית. זאת בגין פציעתו של קשר הקבוצה, סמי חדיירה, שנפצע ביום שישי במהלך משחק ידידות של נבחרתו גרמניה מול איטליה, וצפוי להיעדר מהמגרשים למשך כחצי שנה עד שבעה חודשים.

הפיצוי יגיע במסגרת תוכנית מהפכנית שהוציאה התאחדות הכדורגל העולמי לדרך במאי 2012, במסגתרה התחייבה לשאת באחריות הכלכלית במידה ושחקנים ייפגעו במהלך משחקים בינלאומיים (בניגוד לפציעות שמתרחשות בעת שהשחקנים מתאמנים ומשחקים במועדונים שלהם - במקרה כזה הקבוצה אחראית).

ריאל מדריד כבר "נהנתה" מהעניין הזה, כשקיבלה מפיפ"א פיצוי בגובה של מיליון אירו בעונה שעברה, לאחר שמגן הקבוצה, מרסלו, נעדר למשך שלושה חודשים.

במסגרת היוזמה, שנקראת "תוכנית ההגנה על מועדונים" (Club Protection Program), התחייבה פיפ"א להשקיע בפוליסת ביטוח עבור כל שחקן שישתתף במשחקי נבחרות שהן חלק מהלו"ז הרשמי של התאחדות הכדורגל העולמי - ולפצות את הקבוצות ששחקניהן אכן נפגעו במהלך ההתמודדויות, בהתאם לשכרו של השחקן במועדון שלו, וימי ההיעדרות שלו בפועל בעקבות הפציעה.

על-פי התחשיב, הפיצוי היומי המקסימלי לכל קבוצה ששחקנה נפצע במהלך אימון או משחק עם נבחרתו, יכול להגיע ל-20,548 אירו ליום, (הזכאות לפיצוי מתחילה רק לאחר 28 ימי פציעה לפחות של השחקן). המקסימום השנתי עומד על כ-7.5 מיליון אירו.