ישראל במקום השני בתחום המדע והטכנולוגיה ב"אינדקס הדינאמיות"

"אינדקס הדינאמיות" שערך Grant Thornton ושפירסמה פירמת רואי החשבון פאהן קנה ושות', מדרג את כלכלות העולם מבחינה עסקית וצמיחה סביבתית ■ "הדינאמיות" מוגדרת כפונקציה של חוזק המדינה ויכולת צמיחה עתידית של עסקים בה

ישראל דורגה במקום השני בעולם בקטגוריית המדע והטכנולוגיה במסגרת מדד GDI (ר"ת Global Dynamism Index) שפירסמה פירמת רואי החשבון פאהן קנה ושות', המדרג את רמת הדינמיות של 60 כלכלות בעולם.

"אינדקס הדינאמיות" שערך Grant Thornton הינו מחקר שמבוצע זו הפעם השלישית ומדרג את כלכלות העולם מבחינה עסקית וצמיחה סביבתית. "הדינאמיות" מוגדרת כפונקציה של חוזק המדינה ויכולת צמיחה עתידית של עסקים בה. האינדקס מעריך היכן נמצאת כל מדינה ביחס למדינות אחרות.

לפני ישראל בדירוג נמצאת דרום קוריאה והבאות אחריה הן פינלנד, שבדיה ויפן. במקרה של ישראל מדובר בירידה של דרגה אחת בדירוג לעומת השנה שעברה, וזאת נוכח ירידה משמעותית בהוצאות ה- IT שלה. ישראל עדיין מובילה בתת הקטגוריה של השקעה ב-R&D מתוך התוצר המקומי גולמי.

"ישראל מציעה את אחת הסביבות המדעיות והטכנולוגיות הטובות ביותר עבור חברות הזנק. לא בכדי שנה שעברה הסתכמה בגיוסים של חברות הזנק בסכום של 2.012 מיליארד דולר ו-50 אקזיטים בשווי 5.5 מיליארד דולר", מציינת רו"ח אילנית הלפרין, שותפה, מנהלת מחלקת היי-טק ומדעי החיים בפאהן קנה ושות'Grant Thornton.