דאגה במיזם הסיבים: יאבדו לקוחות בגלל הסכם הוט-פרטנר

במיזם מודאגים עוד משיתוף פעולה אפשרי בין חברות פלאפון וסלקום, שהן הלקוחות הפוטנציאליות הגדולות העיקריות של המיזם

בעלי המניות במיזם הסיבים האופטיים (IBC) מוטרדים מאוד מההתרחשויות האחרונות בשוק הסלולר, בשל יכולתן להשפיע על סיכויי ההצלחה של המיזם.

בשיחות עם "גלובס" הביעו גורמים המעורבים ב-IBC דאגה רבה מהעובדה שהוט מובייל מתכוונת להקים רשת משותפת עם פרטנר, ובמקביל, מהשיחות שמתהוות בין סלקום ופלאפון על האפשרות להקמת רשת משותפת דומה. IBC סירבה להגיב לידיעה.

כבר בשבוע שעבר, עם היוודע על ההסכם בין פרטנר להוט מובייל, נשמעו ב-IBC קולות שהביעו דאגה רבה מהמהלך, ובהמשך השבוע, עת התברר שגם פלאפון וסלקום מתחילות לשוחח ביניהם על הקמת רשת דומה - הדאגה הפכה למוחשית אף יותר.

עבור IBC, פרטנר וסלקום הן שתי השחקניות הגדולות בשוק התקשורת, שעמן היא רוצה לכרות בריתות, מכיוון שהן הלקוחות הפוטנציאליות של המיזם לרכישת תשתיות של סיבים אופטיים ממנה. במידה והוט מובייל תקים רשת משותפת עם פרטנר, ובמקביל פלאפון וסלקום יקימו יחד רשת דומה, הסיכוי ששתי הקבוצות ישתמשו בתשתיות IBC יורד מאוד.

הסיכוי שהוט מובייל תוותר על רכישת תשתיות מקבוצת האם שלה הוט, ושפלאפון תוותר על רכישת תשתיות סיבים מבזק - הוא נמוך מאוד, ולפיכך הסיכוי להצלחתו של מיזם הסיבים האופטיים - קטן משמעותית.

בין אם יודו בכך ובין אם לא, בעלי המניות ב-IBC משתדלים לשמור על ארשת מאופקת ולא להחמיר את המצב בהתבטאויות נגד משרד התקשורת. אולם, שלט האזהרה מצד מיזם הסיבים כבר הונף בשיחות רקע, שבלשון המעטה, מזהירות מפני סכנה גדולה.

משרד התקשורת והרשות להגבלים עסקיים לא יוכלו להתעלם מהאינטרסים של מיזם הסיבים האופטיים בבואם לקבוע את התנאים לאיחוד רשתות. אולם, אם לא יילקחו בחשבון האינטרסים שלIBC והסיטואציה הרגישה שבה היא נמצאת (שרק הוקמה וכבר נהפך שוק התקשורת על פניו) - המיזם ייתקל בקושי גדול מאוד בהיעדר לקוחות.

יש לציין עוד, שאין דין שיתוף פעולה בין פרטנר והוט מובייל כדינו של שיתוף הפעולה הצפוי בין סלקום ופלאפון. שתי האחרונות שולטות בשוק התמסורות והסיבים האופטיים, וזאת בניגוד לפרטנר והוט מובייל, שכן תשתית הוט רחוקה מלהיות מפותחת כמו תשתיות בזק. בנוסף, סלקום היא חברה עם תשתיות סיבים מאוד מפותחת, כך שאין מקום להשוות בין התשתיות של שתי הקבוצות.