נבחרת הכוכבים יוצאת מענף החיפושים עם הזנב בין הרגליים

אדן אנרגיה של חץ, ורטהיים, קרדן ודש איפקס, שרפה כ-60 מיליון שקל בקידוחים יבשים והודיעה על הפסקת פעילות החיפושים

לאחר תגליות "תמר" ו"לוויתן" התעורר ענף חיפושי הנפט והגז המקומי מהתרדמת העמוקה שבה היה שרוי במשך עשור. רבים מקרב בעלי ההון במשק ניסו לרכוב על הטרנד החם, ובהם נוחי דנקנר, עופר נמרודי, טדי שגיא ובני שטיינמץ.

קבוצה נוספת, שקמה במטרה לנסות להרוויח מתנופת החיפושים הימיים, התאגדה במסגרת החברה הציבורית אדן אנרגיה, שנוסדה בשנת 2011 על חורבות השלד הבורסאי קציר השקעות. הגוף שהוביל את הקמת הקבוצה היה בית ההשקעות דש איפקס, אשר הצליח לגייס כ-76 מיליון שקל משורה של אנשי עסקים וגופים בולטים במשק.

בין בעלי המניות באדן נמנים נתן חץ ומוזי ורטהיים - בעלי השליטה בחברת הנדל"ן המניב אלוני חץ (ולשעבר משקיעים בדש איפקס); קרדן טכנולוגיות שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור; ובית ההשקעות דש איפקס עצמו.

אדן אנרגיה אף שכרה שני גיאולוגים שייתנו לה שירותי ייעוץ גיאולוגי - יוסי לנגוצקי, אבי תגלית הגז "תמר", וד"ר יחזקאל "צ'רלי" דרוקמן, מי שהיה בעבר הממונה על ענייני הנפט. כמנכ"ל אדן אנרגיה מונה איתי רובין, ואילו מנכ"ל דש איפקס מיזוגים, יאיר אפרתי, מונה כיו"ר החברה.

אלא שמה שהחל בקול תרועה רמה, הסתיים בשבוע שעבר בקול ענות חלושה. אדן אנרגיה השקיעה את רוב הכסף שגייסה בשני קידוחים אשר הסתיימו ללא תגלית מסחרית. בסוף השבוע דיווחה החברה כי הדירקטוריון החליט לא לבצע לעת הזאת השקעות חדשות בתחום הגז והנפט. על רקע ההחלטה והצורך לחסוך בהוצאות, יתפטר בתחילת השנה הבאה המנכ"ל איתי רובין, והעבודה עם שני הגיאולוגים תופסק.

הקידוח הראשון שבו הייתה אדן מעורבת היה "אפרודיטה 2", שהובילו המיליארדרים שטיינמץ ושגיא. בתחילת השנה התברר שכמויות הגז בו אינן משמעותיות, מה שהוריד את השקעת אדן, בהיקף של כ-40 מיליון שקל, לטמיון.

ההשקעה השנייה של אדן אנרגיה הייתה בחברת שמן, שביצעה את קידוח "ים 3" שהסתיים בחודש שעבר ללא תגלית מסחרית. ההפסד שנבע לאדן אנרגיה מההשקעה בשמן נאמד בלמעלה בכ-20 מיליון שקל. בקופתה של החברה נותרו כיום כ-5 מיליון שקל, והיא נסחרת לפי שווי של 4 מיליון שקל בלבד.