80% מהציבור: מפריעות לנו צעקות ברדיו האזורי

כ-75% מהנשאלים בסקר עמדות שערכה הרשות השנייה אומרים כי מילים גסות וקללות בהן עושים שימוש ברדיו האזורי מפריעות להם

כ-75% מהנשאלים בסקר עמדות שערכה הרשות השנייה אומרים כי מילים גסות וקללות בהן עושים שימוש ברדיו האזורי מפריעות להם. כ-80% מהמרואיינים העידו כי מפריעות להם צעקות הנשמעות בשידור ברדיו האזורי.

מהסקר, שיוצג ביום שלישי 19 בנובמבר 2013, ביום עיון בנושא הרדיו בישראל של המכללה האקדמית עמק יזרעאל, עולה כי ל-64% מהמרואיינים מפריעה שברדיו האזורי משודרות פניות המבקשות תרומה.

עוד עולה מהסקר כי כמעט ממחצית המאזינים בבית ובעבודה נוהגים להשתמש במכשיר רדיו לשם כך. כ-60% מהמאזינים לרדיו בדרכים ובזמן המתנה בתור נוהגים להשתמש במכשירי מובייל ואפליקציות מובייל לשם כך.

כשליש מהמאזינים לרדיו מעדיפים להאזין לגלגלצ. כרבע מהמאזינים מעדיפים תחנות רדיו אזוריות, ומתוכן תחנות הרדיו במרכז ואזור גוש דן הן הפופולריות ביותר.

כחמישית מהמאזינים לרדיו האזורי דיווחו כי הדבר האהוב עליהן בתחנות הללו הוא המוזיקה. כ-18% מהמאזינים לרדיו האזורי דיווחו כי הדבר הכי פחות אהוב עליהן בתחנות הללו הוא הריבוי בפרסומות.

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, התייחס לנתונים ואמר כי "תפקידן של תחנות הרדיו האזוריות לספק מענה ושירות למאזינים באזורי הזיכיון של התחנות ולמאזינים ייחודיים. ממצאי הסקר מבטאים חיזוק נוסף לקו המדיניות הבלתי מתפשר שנוקטת הרשות השנייה לאחרונה, של אפס סובלנות כלפי שפה גסה ופוגענית בשידורי הרדיו האזורי. הרשות תמשיך לפעול בנחרצות לטובת הציבור הרחב וללמוד על עמדותיו בנושאים השונים גם בעתיד".

הסקר נערך באמצעות האינטרנט בקרב 500 מרואיינים חברי הפאנל האינטרנטי I-PANEL, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה היהודית, דוברת עברית, בגילאי 18 ומעלה.