קבוצת אדמונד דה רוטשילד רוצה מוקד עסקים רביעי: פותחת בנק השקעות בלונדון

לקבוצה יש מוקדי עסקים בפאריז, ז'נבה ולוקסמבורג

קבוצת אדמונד דה רוטשילד עומדת לפתוח השבוע בלונדון בנק השקעות, במאמץ להפוך את הסיטי של לונדון למרכז העסקים הגדול הרביעי של קבוצת הבנקאות הפרטית הצרפתית-שווייצית הזו.

הקבוצה, שהיו"ר שלה הוא בנו של אדמונד המונח, הברון בנג'מין דה רוטשילד, שוכרת 20 יועצים בכירים בעיקר מבנקים גדולים, כדי להשיק בנק פרטי ועסק למימון תאגידי בסיטי, לצד חטיבת ניהול הנכסים הפיננסיים שפועלת במקום.

קבוצת אדמונד דה רוטשילד בלונדון, בראשות ריצ'רד בריאנס, מנהל פעילותה בבריטניה ולשעבר מנכ"ל חברת הוקפוינט, מעסיקה כעת כ-100 עובדים בלונדון, אך יש לה תוכנות התרחבות.

כריסטוף דה בקר, מנכ"ל אדמונד דה רוטשילד, מסר: "יש לנו שלושה מוקדים עיקריים בפאריז, ז'נבה ולוקסמבורג. לונדון תהפוך בעתיד למוקד הרביעי של עסקינו. לונדון היא המקום שבו אנחנו יכולים למצוא אנשים מוכשרים, היא מקום שצריך להיות בו".

פעילות ניהול הנכסים של קבוצת אדמונד דה רוטשילד בסיטי של לונדון מתמקדת בקרנות של קרנות גידור וכן בהשקעות אג"ח וייעוץ בהשקעות בשווקים מתעוררים, יחד עם יחידת מימון קטנה לחברות.

לקבוצה שהנהלתה פועלת מז'נבה יש נוכחות בלונדון זה 30 שנים, אך פעילות זו מעולם לא כללה את עסקי הליבה שלה - שירות צורכי ההשקעות של יזמים ומשפחות אמידות.

דה בקר הובא לקבוצה על ידי הברון בנג'מין ורעייתו אריאנה לפני שנתיים, כדי להאיץ את התרחבותה ולהדק את שיתוף הפעולה בין היחידות האזוריות והתפעוליות השונות.

לדברי דה בקר, קבוצת רוטשילד מתכננת להגדיל את הנכסים שבניהולה מ-120 מיליארד אירו בשנה שעברה ל-155 מיליארד אירו ב-2016, ולהעלות את התשואה להון שלה ל-11% עד אותה שנה. בשנה שעברה עמדה התשואה של הקבוצה בת ה-60 על 5.1% בלבד, ודה בקר הזהיר ששנת 2013 תהיה "שנת מעבר" במונחי רווחיות.

הברון בנג'מין, בן הדור השישי של השושלת המשפחתית שייסד מאייר אמשל רוטשילד לפני יותר מ-200 שנה, מפעיל את עסקיו בנפרד מהקבוצה הבנקאית של דיוויד ואריק דה רוטשילד. עם זאת, אדמונד דה רוטשילד מחזיקה בכ-8% ממניות פאריז אורליאן, חברת האחזקות העיקרית של דיוויד ואריק, ובחברה נוספת של דיוויד דה רוטשילד בציריך.

ענף שלישי של המשפחה, לורד ג'ייקוב רוטשילד, מחזיק בחברה בשם RIT קפיטל פרטנרס. דה בקר אמר שבכוונתו לחפש דרכים לשתף פעולה עם חברה זו.