דרמה בסלולר: ארדן אסר על הטבות ניוד ללקוחות נוטשים

כך נודע ל"גלובס" ■ המשמעות: הישג גדול לפרטנר, גולן טלקום, הוט מובייל והמפעילים הווירטואליים - ומכה קשה לפלאפון וסלקום

דרמה בשוק הסלולר: משרד התקשורת אוסר על המפעילים הסלולריים להעניק הטבות ניוד ללקוחות פרטיים נוטשים.

מדובר במכה קשה במיוחד עבור פלאפון וסלקום והישג גדול לפרטנר, לגולן טלקום, הוט מובייל ולמפעילים הווירטואליים. המפעילים הללו טענו, עוד בימי פתיחת השוק לתחרות, שפלאפון וסלקום נוקטות פרקטיקה פסולה כאשר הן מעניקות הטבות רק ללקוחות נוטשים ולא לכלל הלקוחות, מכיוון שצעד זה פוגע בתחרות כמו גם במנויי סלקום ופלאפון שלא הביעו רצון לעזוב.

פרקטיקת ההטבות, המכונה "Win Back", עובדת כך: לקוח שנוטש מקבל מיד צלצול טלפון מהחברה הננטשת, שמציעה לו הטבות מפה ועד הודעה חדשה בתמורה להישארותו. כאמור, פלאפון וסלקום לא הציעו את אותן הטבות לכל מנוייהן אלא רק למנויים שכבר ניידו את המספר שלהם, ולכן לכאורה יש בכך בעיה משום שלקוחות היו יכולים לקבל הטבה דומה רק אם נטשו. ההפליה הזו פסולה לפי רישיון החברות, וכעת הוחלט להפסיקה.

משרד התקשורת נמנע עד כה מפרסום החלטתו בנושא, מכיוון שרצה להעניק לסלקים ולפלאפון זמן להתארגן. מאידך, המשרד לא הסכים להעניק לשתי החברות ארכה נוספת והנחה אותן להפסיק מיידית את ההטבות לנוטשים. המשרד אף הבהיר כי בכוונתו לאכוף את החלטתו בצורה תקיפה. את ההחלטה קיבל מימון שמילה, ממלא מקום מנכ"ל משרד התקשורת.

הטבות הניוד השפיעו עד היום בעיקר על גולן טלקום והוט מובייל, וגרמו לכך שאחוזי הנטישה של חברות אלה יהיו גבוהים מאוד. למעשה, רבים מהלקוחות שעברו לגולן או להוט מובייל נטשו אותן לאחר שקיבלו הצעת חזרה מפתה מסלקום או פלאפון.