סקר: 30% מהאמריקאים צורכים חדשות דרך הפייסבוק

רוב האמריקאים עדיין צופים במהדורת החדשות הטלוויזיונית, אך הם מתעדכנים גם באמצעות יו-טיוב וטוויטר

הרשתות החברתיות כבר מזמן הפכו למקור מידע שאיננו רק תמונות מהחתונה, קליפים של מיילי סיירוס או סטטוסים משעשעים. למעשה, יותר ויותר גולשים מסתמכים או נעזרים ברשתות החברתיות כמקור חדשותי לכל דבר. זה יכול לבוא לידי ביטוי במעקב אחר חשבונות של אתרי ואנשי חדשות או דרך עדכונים מחברים וחשבונות אחרים.

סקר של מכון המחקר Pew מצא כי 30% מהאמריקאים צורכים חדשות דרך פייסבוק - כמחצית מסך המשתמשים ברשת החברתית הפופולרית שמגיעה לשיעור חדירה של 64% בארה"ב. אל המקום השני מגיעה יו-טיוב עם 10% מהאמריקאים - חמישית מכלל הגולשים באתר בארה"ב. טוויטר צמוד ליו-טיוב עם 8% ויחס דומה לפייסבוק בין משתמשים לצרכני חדשות. גוגל פלוס במקום הרביעי, כש-4% מכלל האמריקאים הבוגרים צורכים חדשות ברשת מבית ענקית החיפוש ולינקדאין במקום החמישי עם 3%.

אתר החדשות החברתי reddit מצליח לייצר את שיעור צרכני החדשות הגבוה ביותר בקרב משתמשיו (62%), אך העובדה שהוא נחשב באופן כללי לפחות פופולרי ורק 3% מאוכלוסיית הבוגרים בארה"ב נכנסת אליו, לא ממקמת אותו במקום גבוה יחסית.

עוד עולה מהסקר, כי 65% מהאמריקאים הבוגרים צורכים את החדשות רק ברשת חברתית אחת, כש-85% מהם עושים זאת בפייסבוק. 26% עושים זאת בשני אתרים ו-9% עושים זאת בשלושה אתרים או יותר.

הצעירים בטוויטר

ב-Pew עמדו מקרוב גם על השוני הדמוגרפי בין צרכני החדשות ברשתות החברתיות המובילות. כך, ניתן לראות כי בטוויטר קהל צרכני החדשות הוא הצעיר ביותר באופן יחסי (45% בגילאי 18-29), בעוד בגוגל פלוס הקהל המבוגר ביותר (12% בגילאי 65 ומעלה). משתמשי לינקדאין מובילים ברמת הכנסה גבוהה (63% עם שכר שנתי של 75 אלף דולר ומעלה) וגם עם רמת ההשכלה הכי גבוהה (64% בעלי תואר ראשון). עוד עולה, כי סביר למצוא יותר נשים שצורכות חדשות בפייסבוק (58%) מאשר בלינקדאין (33%).

הסקר, שנערך בקרב 5,173 בוגרים אמריקאים בסוף אוגוסט השנה, מצביע גם על כך שצריכת החדשות ברשתות החברתיות נעשית במקביל לצריכת חדשות במדיה מסורתית. כך, סביר יותר לראות את משתמשי לינקדאין שצורכים חדשות ברשת החברתית, מתעדכנים גם בעיתונות המודפסת (30%) לעומת משתמשי טוויטר (18%). גם ברדיו נרשמת דומיננטיות בקרב משתמשי לינקדאין (39%), כשגוגל פלוס ויו-טיוב מאחוריה (28% כל אחת).