לוין: "עשיתי עלייה וכרגע אני מובטל; גאה בתפקידי הקודם"

מנכ"ל טבע המודח נשא דברים במסגרת אירוע הענקת התארים לבוגרי תוכנית קלוג-רקנאטי ■ לוין: "לטבע יש עובדים נהדרים ומסורים, שמובלים על ידי הנהלה חזקה; אני מתכנן להקדיש את זמני בטווח הקרוב להכיר את ישראל"

ד"ר ג'רמי לוין, שפוטר לפני כשלושה שבועות מתפקידו כנשיא ומנכ"ל חברת התרופות טבע, דיבר הערב (ג') לראשונה באופן פומבי מאז עזיבתו את החברה. לוין נשא את הנאום המרכזי בטקס הסיום של תוכנית ה-MBA קלוג-רקנאטי בפקולטה לניהול של אוניברסיטת ת"א, באירוע שנערך במרכז ענב בת"א.

"מעולם לא הייתי בטקס קבלת תארים, פספסתי את שלי, אז אני שמח מאוד להיות פה", אמר לוין בפתיחת דבריו וזכה למחיאות כפיים מהקהל. "אתם מצטרפים לקהילה של מנהיגים עסקיים בכל רחבי העולם". "אני מעריך את העובדה שמשכתם לכאן הרבה נציגים מהתקשורת", אמר בצחוק.
"אני מאוד גאה בתפקידי הקודם בטבע, שנבנתה באופן מרשים על ידי אלי הורביץ. לטבע יש עובדים נהדרים ומסורים, שמובלים על ידי הנהלה חזקה, חלקם אפילו נמצאים כאן. בכל הקשור אליי, עשיתי עלייה וכרגע אני מובטל, אז אם יש לכם הצעות מעניינות..."

"אני מתכנן להקדיש את זמני בטווח הקרוב להכיר את ישראל, להכיר ישראלים ולראות את כל מה שלארץ הזאת יש להציע", לדברי לוין. "יש חום ואהבה מיוחדים במינם בישראל, ואני גאה להיות ישראלי".

הערכים שלוין ממליץ לבוגרי התואר לחיות לפיהם: "לכו אחרי הלב שלכם, חלמו בגדול, למדו מהטעויות והעריכו את ההפסד כדי ללמוד ממנו". לדבריו, הוא עשה כך, והלך אחרי ליבו בכך שעלה לישראל.

לוין הוסיף ואמר: "אבי התנגד לשלטון האפרטהייד בדרום אפריקה. נאלצנו לעזוב את ביתנו תוך שעתיים מכיוון שהוא נרדף. אני מכיר אנשים שעושים שינוי בסביבה גיאופוליטית קשה. באתי לכאן לתרום ולהיות חלק מהאומה המיוחדת הזאת".

"אני מעודד אתכם להשתמש ביכולותיכם לבנות כלכלה חזקה, ואיתה דמוקרטיה חזקה. לעשות את האזור הזה יציב, אנו חייבים למשל לחנך את כל מגזרי האוכלוסייה, ולהכיל את כל העמים - נוצרים, יהודים, מוסלמים, קבוצות כמו חרדים, דרוזים, כולם - לכולם צריכה להיות תרומה משמעותית לכלכלה. זו המשימה", אמר לוין. "כל קבוצת אוכלוסייה צריכה לפרוח כדי שישראל תפרח. עליכם לעמוד על הערכים שאתם תומכים בהם. עליכם לעמוד על מה שאתם מאמינים בו".

"חברות מצוינות מנוהלות ע"י מנהיגים מצוינים"

"חדשנות היא אמיתית. אתם חייבים לגרום לה לקרות בכל רמות העסק", הצהיר מנכ"ל טבע לשעבר. "היכולת ליצור חדשנות היא הבסיס להצלחתכם. עליכם לדעת לקחת סיכון.
בישראל יש המון יזמים, זה יוצר ערך גדול מאוד. יזמים יוצרים חדשנות ומוכרים אותה לחברות גדולות. אך יהיה אפילו יותר לקחת סיכון ולהפוך למרכז גדול".

"אני רוצה לדבר על תשוקה", לוין המשיך. "ניסיון שהיה לי כרופא צעיר בדרא"פ, באזור קייפטאון, היו שם מהומות ורבים הגיעו לבית החולים עם פציעות ירי. אחד מהם, איברהים, הגיע עם פצעי ירי בגב, כמעט ללא סיכוי לשרוד. עבדנו שש שעות לנסות להציל אותו. אחרי שש שעות הוא נפטר. בבוקר גופתו נעלמה, וגם המסמכים שלו נלקחו, כנראה על ידי המשטר. אך זכרו נשאר. בשש השעות שעבדנו על משימתנו, התמקדנו במטרה אחת ויחידה. אני מאחל לכם את אותה התשוקה לעבודתכם. שתתעוררו בכל יום בידיעה שמה שאתם עושים זה מה שאתם רוצים לעשות. התשוקה שלי היא לגרום לאנשים להיות בריאים יותר".

"אתיקה - זהו ערך נוסף", הדגיש לוין. "מוניטין הוא מאפיין בסיסי לכל חברה. סוקרטס אמר שיש להתייחס לשמך הטוב כאל התכשיט היקר ביותר. בסופו של יום, זה אתם ולא פיסת נייר. כל אחד מכם יגיע ליום שבו יצטרך לשאול את עצמו אם מה שהוא עושה, אכן אתי. ההחלטה לפעול באופן אתי היא החלטה מוסרית. ברגע שחברה היא ציבורית, הדאגה לבעלי המניות צריכה להיות מעל לכל. יש לפעול בשקיפות".

"חברות מצוינות מנוהלות ע"י מנהיגים מצוינים, שמתווים אסטרטגיות מצוינות. אך הם צריכים להבין שהאסטרטגיה יוצאת לפועל על ידי אנשים, ולכן יש לגרום להם למוטיבציה. חייבים לייצר תרבות ארגונית טובה. וחשוב ביותר, ודאו שאתם חותמים על חוזה עבודה טוב!", סיכם לוין בחיוך.