שני קציני צה"ל נפצעו מפיצוץ של לבנת חבלה במוצב בהר דב

השניים, מפקד פלוגה ומפקד מחלקה בצנחנים, נפגעו בשעה שהכינו את לבנת החבלה שהתפוצצה ככל הנראה עקב תקלה במנגנון

תאונה במהלך פעילות צה"ל בצפון: שני קצינים מחיל הצנחנים נפצעו אמש (ג') באורח קל-בינוני כתוצאה מפיצוץ של לבנת חבלה במוצב גלדיולה בהר דב. בצה"ל החלו בחקירת נסיבות התאונה.

מחקירה ראשונית עולה כי השניים, מפקד פלוגה ומפקד מחלקה בצנחנים, נפגעו בשעה שהכינו את לבנת החבלה. הלבנה התפוצצה ככל הנראה עקב תקלה במנגנון. הם פונו למנחת גיבור סמוך לקריית שמונה ומשם פונו באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה.

נסיבות האירוע הקשה עדיין נבדקות, אך בצה"ל מדגישים כי לא מדובר באירוע חבלני אלא בתקלה שאירעה במהלך פעילות שגרתית.

"לא נשקפת סכנה לחיי החיילים", הדגיש הלילה ד"ר שלומי ישראלית, מנהל חדר המיון ברמב"ם. "השניים סובלים מפציעות רסיסים וכוויות בפלג גוף עליון ובגפיים. שניהם עדיין בבירורים ובדיקות ורק מאוחר יותר יועברו למחלקות האשפוז. עוד לא הוחלט על צורך בניתוח".

לפני חצי שנה: חייל נהרג מפיצוץ מוקש

לפני כשלושה שבועות נפצע גבר כבן 37 באורח בינוני לאחר שדרך על מוקש סמוך למושב ירדנה, בבקעת בית שאן. האיש טייל עם קבוצה בין מושב ירדנה למושב בית יוסף, והחליט להיכנס למבנה נטוש בסביבה, אז ככל הנראה דרך על המוקש ונפגע.

בחודש מאי האחרון נהרג טוראי רועי אלפי ז"ל, חודשים ספורים לאחר שהתגייס להנדסה קרבית, בפיצוץ מוקש נגד טנקים במהלך אימון ברמת הגולן. התאונה הקשה התרחשה במהלך פעילות לפינוי מוקשים במסגרת הכשרת היסוד של חיל ההנדסה. מדובר בהכשרה של פלוגות לוחמות ובפעילות שנעשית בשגרה לכל אורך השנה.

גורם בכיר בזרוע היבשה אומר כי הכוח שביצע את הפעילות נערך כראוי, עשה את כל ההכנות הנדרשות והיה לבוש בבגדי המיגון המתאימים. "הכוח נכנס לתוך שדה המוקשים וביצע פעולות ראשוניות, שבמהלכן מספר חוליות החלו לפעול וחשפו כמה מוקשים", אמר.