הוחל בהקמת גשר מוצא; 2 גשרים, 3 מסלולים באורך 900 מ'

צמד הגשרים ייבנה מעל עמק מוצא, בגובה של כ-30 מטר מעל הקרקע, ועד להשלמתם ימשיכו הנהגים לנסוע בכביש הקיים, וזאת ללא כל הפרעה לתנועה

פרויקט חידוש כביש ירושלים ת"א נכנס לשלב המרכזי שלו עם תחילת ההקמה של גשר מוצא, שיחליף את סיבוב מוצא הקטלני בכביש מספר אחת. במסגרת הפרויקט הוחל בהקמת שני גשרים בני שלושה מסלולים כל אחד ובאורך של 900 מטר.

צמד הגשרים ייבנה מעל עמק מוצא, בגובה של כ-30 מטר מעל הקרקע, ועד להשלמתם ימשיכו הנהגים לנסוע בכביש הקיים, וזאת ללא כל הפרעה לתנועה. הגשרים יונחו במקטעים על גבי עמודי ענק שבנייתם החלה בימים אלה. עלות הקמת הגשרים מוערכת ב-200 מיליון שקל והם ייפתחו לתנועה ביולי 2015, אז ייפתח לתנועה הגשר הצפוני מי-ם לת"א ולאחר כמה חודשים ייפתח גם הגשר הדרומי, שיאפשר תנועה זורמת מת"א לי-ם.

לפי תוכנית משרד התחבורה, כביש מספר 1 בקטע שבין שער הגיא ועד י-ם יורחב לשלושה נתיבים בכל כיוון ותשופר הבטיחות לאורך הקטע המשודרג על ידי ביטול סיבובים חדים, עליות תלולות והוספת שוליים רחבים. הפרויקט, שההשקעה הכוללת בו נאמדת בכ-2.5 מיליארד שקל צפוי, להסתיים ב-2016. התוכנית כוללת הקמת מערכת מסועפת של גשרים ומנהרות וכן שלושה מחלפים חדשים בנווה אילן, חמד והראל.

שר התחבורה ישראל כץ הדגיש כי זהו אחד הפרויקטים החשובים ביותר המקודמים כיום ע"י משרד התחבורה. לדבריו, גשר מוצא יתחבר בעתיד לכביש 16 הצפוי לצאת למכרז ב-2014. הכביש החדש שייקרא ע"ש הרב עובדיה יוסף יתחיל באזור סיבוב מוצא, יעבור במנהרות ובגשרים דרך יער י-ם ויסתיים באזור ביה"ח שערי צדק בבירה. חיבור נוסף בין י-ם לגוש דן ייווצר עם השלמת קו הרכבת המהיר שיאפשר לקצר את הנסיעה ל-28 דקות.